Около 40% от посетителите на търговските центрове избират мол на базата на възможностите за хранене в него, а не заради другите магазини. От тях 60% редовно се хранят в близките търговски центрове, които посещават.
Това показват резултатите от проучване на инвестиционната и консултантска компания ECE Projektmanagement сред 2 500 посетители и наематели в молове.
В България ЕСЕ оперира един търговски център – Serdica Center в София, който отвори врати през 2010 г.
„Вече ни беше известно, че храненето е важно за клиентите. Фактът обаче, че за толкова много хора опциите за хранене са най-важните при избора на търговски център е изненада. Ресторантите променят един търговски център и от място за пазаруване той се превръща в място за прекарване на времето“, коментира Йоанна Фишер от ЕСЕ.
Заведенията за хранене са и елементът, който отличава шопинг центровете от пазаруването онлайн, допълва компанията.
Резултатите от анкетата сочат, че 44% от участниците държат на кафето и специалитетите с кафе, а 37% - на азиатската храна. Малко над една трета от анкетираните заявяват, че за тях най-важни са възможностите за бързо хранене, 27% предпочитат сандвичи, а 26% изтъкват италианската храна.
От ЕСЕ са удвоили броя на заведенията за хранене в търговските центрове на компанията за 10-годишния период от 2004 до 2014 г. В новооткритите центрове ресторантите заемат площ от 10-12% от общите отдаваеми площи спрямо 5% в по-ранните проекти.
От 2010 г. насам площта на заведенията за хранене от общата площ на моловете на ЕСЕ в Германия достига 38%. Очакванията на компанията са площите със заведения за хранене да продължат да се увеличават, особено в по-старите шопинг центрове.
В търговските центрове на ЕСЕ в момента има над 1 500 търговци на храни и напитки. Над три четвърти от тях биха препоръчали центровете, в които имат обекти, на други играчи от ресторантьорския бранш заради високия брой посетители, техническото състояние на моловете и синергията с другите търговски обекти, сочат резултатите от проучването.
Данните разкриват още, че две трети от анкетираните определят микса от наематели в кътовете за хранене като добър или много добър. Над три пети от участниците в проучването прекарват в кътовете за хранене повече от 15 минути. Заведенията в търговските центрове продават среднодневно по 223 ястия.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Как Грузия се превърна в задната врата на Русия
Времето днес: Облачно и на места с превалявания от дъжд
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
преди 9 години Това е валидно за БГ най-вече защото моловете се посещават от разни безпарични шматки, които по цял ден се мотаят навън да си запълват времето и нямат пари за пазаруване. Виж 5 лв за един сандвич или кафе могат да отделят. отговор Сигнализирай за неуместен коментар