Alibaba Group Holding доминира на китайския пазар на онлайн търговия, но напоследък ѝ се налага да бъде все по-внимателна заради на новопоявилите си играчи в индустрията, пише Wall Street Journal.
Най-ясна заплаха тя вижда в лицето на JD.com, която е неин дългогодишен конкурент. В Китай съперничеството им вече е известно като „великата война на котката и кучето“, което е свързано с талисманите на уебсайтовете JD.com и Tmall на Alibaba.
Усилията на Alibaba да запази добрите продажби на основния си бизнес с модни облекла Uniqlo на своята платформа илюстрират предизвикателствата, възникващи она най-големия онлайн пазар на дребно в света, който възлиза на 2,82 трлн. юана (441 млрд. долара) по обем на трансакциите през 2014 г.
По време на последните няколко месеца Alibaba и другите сайтове за пазаруване се опитват да привлекат по-висок клас марки с ексклузивни договори или специални представяния на нови продукти.
В края на април основателят на Alibaba Джак Ма лично избра Тадаши Янаи за ръководител на компанията майка на Uniqlo – Fast Retailing, която е най-големият производител на облекло в Азия. Fast Retailing наскоро започна да продава своята популярна линия облекла Uniqlo в JD.com и продажбите се оказаха добри.
Ма и неговият екип казаха на Янаи, че, ако Uniqlo увеличи своята лоялност към платформата на Alibaba, последната може да генерира повече трафик и продажби в магазина на Uniqlo в нея, твърдят източници, запознати с въпроса.
През юли Uniqlo напусна платформата JD.com, посочвайки, че присъствието ѝ в нея не съответства с нейната стратегия за електронна търговия.
JD твърди, че оттеглянето трябва е било „базирано на нещо различно от представянето“, тъй като търсенето е било голямо. Uniqlo отказва да коментира въпроса.
През сайтовете на Alibaba се генерират около 80% от всички онлайн продажби в Китай. Това господство е подкрепено от големият онлайн пазар на Alibaba – Taobao, който работи с близо 8 млн. търговци, много от които не са компании. Еквивалентът на JD.com, наречен Paipai, е много по-малък, но не разкрива точния брой на търговците, с които работи.
Но в най-бързо развиващия се сегмент на пазара, състоящ се от продажбите на по-големите онлайн компании и магазини като Tmall на Alibaba, делът на Alibaba достигна 58,6% през първото тримесечие на 2015 г., почти толкова, колкото и предходната година, докато JD.com се изкачи до 22,8% от 19,2% спрямо година по-рано, сочат данни на iResearch.
Alibaba заяви, че размерът на дейността, извършена от всички сайтове за продажби на дребно, 2,44 трлн. юана за фискалната година, завършила през март, е по-голям от този на следващите петима най-големи играчи на пазара взети заедно.
И все пак Alibaba признава, че конкуренцията се засилва. Още нишови играчи се борят за китайските онлайн разходи.
Силната конкуренция е „самото естество на бизнеса, особено в Китай“, твърди изпълнителният вицепрезидент на Alibaba Джоузеф Тсаи в интервю. „Пазарът е толкова голям и потенциалната награда за победителите е толкова привлекателна, че има много предприемачи и капитал“.


Какво време ни очаква за студентския празник?
Може ли изкуственият интелект да намали броя на върнатите покупки от е-магазини?
Бездомници превзеха подлезите във Варна (СНИМКИ)
Момиче се влюби в мъж, той я продаде за проститутка
41 пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Доставиха храна на борда на "Кайрос"
Синът на Арнолд Шварценегер, Кристофър, е копие на полубрат си Джоузеф Баена
Над 500 студенти посрещат 8 декември на Пампорово
Берое и Септември завършиха 0:0
Мъж е в тежко състояние след катастрофа на пътя София-Варна