Гигантът в електронната търговия Amazon.com си взема поуки от ежедневните си битки с индийските разбити пътища и препълнени градове, ползвайки тези познания в някои от най-големите си развити пазари. Това се случва благодарение на нейния нов модел, базиран на по-евтини доставки и намаляване на разходите за складиране, предава Ройтерс.
Онлайн пазаруването се радва на бум в Индия, където милиони потребители отскоро имат достъп до интернет, благодарение на евтините смартфони. За Amazon в момента това е страната, която допринася най-много по отношение на новите потребители извън САЩ.
Но подобно на местните си конкуренти Flipkart и Snapdeal, Amazon се бори с доставките в градовете, където пътните знаци не разположени правилно, а задръстванията са нещо чести. В отговор на всичко това фирмите си създават логистични мрежи и използват мотоциклети вместо камиони.
Повече от две години след навлизането си в Индия, Amazon твърди, че е готова да приложи някои от индийските си нововъведения на други пазари, в това число САЩ, Мексико и Бразилия.
Великобритания например може да се сдобие с услуга за доставки, наречена Easy Ship, където доставките са взимани от екипа на Amazon директно от търговците. По този начин се намалява времето и разходите за изпращането на стоката до склад, както и необходимостта от повече място в него.
"Ние не само се учим от по-големите си братя като Северна Америка“, коментира Акил Саксена, директор на операциите на Amazon India в интервю. „Фокусът върху Индия е толкова голям и тук има толкова голям растеж, че хората си казват: Ако това работи за тях, нека видим какво можем да вземем и да научим“.
Електронната търговия в Индия може да нарасне до 137 млрд. долара до 2020 г. от 11 млрд. долара през 2013 г., посочват от Morgan Stanley. А фирми като Amazon, местния пазарен лидер Flipkart и конкурента им Snapdeal се борят за по-голям пазарен дял.
Бързите и евтини доставки са от решаващо значение за спечелването на клиенти в индустрията.
Хариш Бьор, независим бранд експерт и бизнес анализатор, твърди, че иновативните услуги за доставки помагат на Amazon да разшири обхвата си в Индия, дори на цената на това да загуби отчасти контрола върху логистиката – урок, който може да използва другаде.
„Електронната търговия днес е бизнес на доверие и без това не можете да постигнете растеж“, коментира Бьор.


Може ли изкуственият интелект да намали броя на върнатите покупки от е-магазини?
Бездомници превзеха подлезите във Варна (СНИМКИ)
Момиче се влюби в мъж, той я продаде за проститутка
41 пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Доставиха храна на борда на "Кайрос"
Синът на Арнолд Шварценегер, Кристофър, е копие на полубрат си Джоузеф Баена
Над 500 студенти посрещат 8 декември на Пампорово
Берое и Септември завършиха 0:0
Мъж е в тежко състояние след катастрофа на пътя София-Варна
преди 10 години http://getusanews.com/ отговор Сигнализирай за неуместен коментар