Какво иска Uber от Китай? Ако компанията за споделено пътуване избегне възможността да бъде забранена в азиатската страна, ще се е справила по-добре от гиганти като Google, Facebook, Twitter и Dropbox. Но Uber може да просперира, само ако остави на заден план това, което я направи известна, пише в свой анализ за Bloomberg Дейвид Фликинг.
Главният изпълнителен директор Травис Каланик възнамерява да инвестира 1 млрд. долара в Китай тази година. Целта на компанията е да отнеме лидерската позиция на Didi Kuaidi, конкурентната китайска услуга, подкрепяна от технологичните гиганти Alibaba и Tencent. Каланик разчита на подкрепата от Baidu и твърди, че Uber има 30-35% пазарен дял, но изостава от Didi Kuaidi в набирането на средства.
Най-новото препятствие на пазара е възможната забрана за ползването на частни автомобили за таксиметрови услуги и необходимостта шофьорите да преминават тестове. Това ще представлява проблем както за Uber, така и за Didi Kuaidi, особено за услугите People's Uber и Uber X, които позволяват на непрофесионални шофьори да возят хора в рамките на услугата.
Uber обещава да се съобрази с новите изисквания. Именно справянето с регулациите стои в центъра на това как компанията успява да пробие на толкова много пазари толкова бързо. В САЩ, където компанията защитава интересите на потребители срещу силно обвързаните помежду си предприятия и мъртвата хватка на държавата, Uber успя да се превърне в корпоративен герой. В Китай компанията рискува да изглежда като дисидент.
Притеснението на Китай за запазването на контрола над пазарите може да се усети ясно в изявлението на транспортното министерство по повод предложените нови правила.
Предлагането на субсидии за шофьори, за да спечели пазар дял – практика, следвана както от Uber, така и от Didi Kuaidi, засяга „социалната стабилност“, твърдят от министерството. В речника на китайските бюрократи се крият няколко още по-заплашителни фрази.
Не е трудно да се разбере защо глобалните амбиции на Uber включват дял от китайския пазар. Страната представлява най-големият пазар на автомобили, а регистрациите на коли се увеличават със среден темп от 26% между 2000 и 2010 г.
Този темп се забави до средно 7,2% през последните 5 години. Тъй като пътната мрежа става все по-натоварена, а градовете - изпълнени със смог, страната трябва да намери начин да превозва повече хора по-ефективно.
Най-добрият вариант за Uber в Китай на този етап е по някакъв начин да постигне немислимото и да възпре някак новите правила на Пекин, преди да са приети окончателно, или да се превърне в поредната таксиметрова компания на един пазар, доминиран от местни играчи. Това е въпрос на оцеляване, но въпросът е и какво ще спечели компанията, ако оцелее в Китай, но загуби душата си?


Читалище "Васил Левски 1945 г." ще зарадва варненци с безплатен коледен спектакъл
Какво време ни очаква за студентския празник?
Може ли изкуственият интелект да намали броя на върнатите покупки от е-магазини?
Бездомници превзеха подлезите във Варна (СНИМКИ)
Момиче се влюби в мъж, той я продаде за проститутка
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
МОСВ предприе спешен мониторинг на морските води заради танкера "Кайрос"
Мъж е загинал след челен сблъсък между две коли на пътя Габрово - Севлиево
Доставиха храна на борда на "Кайрос"
Синът на Арнолд Шварценегер, Кристофър, е копие на полубрат си Джоузеф Баена
Над 500 студенти посрещат 8 декември на Пампорово