IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как Line планира да засенчи Facebook в Азия?

Чат приложението залага на локална стратегия на всеки пазар, на който навлиза

15:40 | 01.05.16 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Line има съобщение до Facebook: Азия е наша.

Страна по страна, чат приложението, създадено в Япония, се сдобива с нови потребители, като залага на различна стратегия на всяко едно място.

На своя вътрешен пазар сладки стикери със заек и мечка привличат всички - от ученици до бизнесмени в елегантни костюми. В Индонезия тя е изградила услуга за свързване на съученици, след като е научила, че алумни мрежите са особено популярни в страната. В мюсюлманските страни Line пусна специална функция за хора, които спазват постите.

Всичко това има за цел да привлече потребителите в Line преди те да имат шанса да станат лоялни на други конкурентни услуги, като Messenger, на WhatsApp и на китайската WeChat.

Главният изпълнителен директор на Line Такеши Идезава очевидно има амбиции, които надхвърлят доминацията на пазара в Япония, Тайланд и Тайван. Той залага, че базираната в Токио компания също така ще успее да привлече хората от Близкия изток, като се насочва към пазари с по повече от 1 млн. души, където няма доминираща услуга за изпращане на съобщения.

В момента Line има повече от 215 млн. активни потребители месечно.

Един от най-големите конкуренти на Line в Азия е WeChat на Tencent Holdings, която има 697 млн. потребители. В някои отношения WeChat е нещо повече от услуга за изпращане на съобщения, тъй като разполага с разнообразни функции, позволяващи на хората да си поръчват коли и да обменят пари. Всичко това е обединено в едно приложение.Тъй като WeChat е фокусирана предимно в Китай, Line има шансовете да се превърне в паназиатска платформа, твърди Даниел Левитас, ръководител проучвания в App Annie.

Стикерите на Line са станали толкова популярни, че вече живеят собствен живот извън приложение. В момента Line има 45 магазина в 11 страни, в които феновете на Кони, Браун и други герои от нейните стикери, могат да си купят техни кукли и да си правят селфита с големи макети на въпросните герои. Те са толкова известни, че Line ще отвори три нови магазина в Китай тази година, макар че приложението ѝ е забранено в страната.

Line не само знае как да привлича новите потребители, но и как да монетизира всичко това. Една трета от приходите на компанията за 2015 г., които възлизат на 120,7 млрд. йени (1,1 млрд. долара) идват от продажбата на виртуални стикери. Идезава е открил как да накара компания да печели от реклама вътре в самото приложение. Една от маркетинговите програми дава възможност на компаниите да платят 40 млн. йени, за да дадат на потребителите достъп до спонсорирани стикери за две седмици. Хората е по-вероятно да обърнат внимание на рекламите, ако те се появяват, докато те си говорят с приятели, твърди Идезава.

“Ние обединяваме в едно комуникациите, рекламата и емоциите”, твърди Идезава, който работи по проект за събирането на всички услуги на Line под една шапка, наречена “умен портал”. Планира се това да се случи в близко бъдеще.

Една от най-ожесточените битки на пазара за изпращане на съобщения се случва в Индонезия. От години създадената чат програма от BlackBerry е нещо като стандарт. Но тъй като потребителите се насочиха от телефоните с малките клавиатури към смартфоните, услугите за изпращане на съобщения започнаха да заемат мястото, което беше окупирала BlackBerry. Почти половината от населението на Индонезия ще започне да използва смартфони до 2019 г., което е с 33% повече спрямо 2014 г. Според Statista. Населението на страната е 254 млн. души, а тя е четвъртата най-населена държава в света.

По думите на Идезава голямата цел на Line е именно Индонезия. Същевременно тя се насочва и към други югоизточни азиатски страни, Близкия изток и дори Южна Америка. В момента компанията има 3800 служители (на средна възраст 31 години), които се грижат за поддръжката на услугите ѝ на 19 езика. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:06 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още