Ходовете на Китай в опит да стимулира своята забавяща се икономика и да възстанови доверието на инвеститорите имат важен, но не много виден ефект върху технологичния сектор. Те укрепват китайските компании, които и без това усложняват живота на американските си конкуренти, много от които вече имат планове за растеж на втория най-голям пазар в света, пише Wall Street Journal.
Изненадващото решение на правителството в началото на август да обезцени китайската валута може да направи продажбите на американските компании доста по-трудни в страната, туй като техните продукти стават доста по-скъпи за местните купувачи.
Същевременно евтиният юан прави китайските продукти по-евтини в чужбина, което съвпада с политиката на правителството за насърчаване на чуждестранните продажби на китайските технологични фирми.
“Виждаме ключовия двигател на износа”, твърди Хендъл Джоунс, консултант в International Business Strategies. Според него китайските компании “ще станат по-агресивни”.
Някога известна с евтиното си производство, Китай се превърна в основна цел за много американски компании, които искат да се развиват. Те разчитат преди всичко на голямото ѝ население, което се равнява на 20% от световното. Но страната вече не е просто потребител и производител на продукти. Местните компании развиват собствени мобилни устройства, компютри и други продукти, а някои навлизат на пазари, които са доминирани предимно от американски фирми.
В сферата на смартфоните, където Китай е най-големият пазар на света, Xiaomi и Huawei Technologies използват атрактивните си продукти и цени, за да заемат съответно първо и второ място по продажби в страната. Двете фирми са сред петте топ марки в страната за второто тримесечие, посочват от International Data Corp.
Apple се класира трета, но все още се радва на добри продажби на iPhone и генерира голяма печалба в Китай. Но Samsung Electronics вече не е сред петте най-големи компании в страната според IDC. Неприятностите в нейното подразделение за мобилни устройства доведоха до спад в нетната ѝ печалба пет поредни тримесечия.
Забавянето на търсенето също не помага. Продажбите на телефони в Китай спаднаха с 4% през второто тримесечие спрямо същия период преди година, посочва Gartner, разкривайки, че това е първият спад в страната. Тази седмица IDC намали прогнозата си за растежа на броя продадени устройства през 2015 г. от 2,5% до 1,2%, което е значително под повишението от 19,7% през 2014 г.


Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
преди 10 години И от какъв зор трябва да помага на американските технологични фирми? И въобше на Щатите? Да си развяват байляка по целия свят и да плодят "цветни" революции? Оказва се, че с8ветът не е еднополюсен и Чичо Сам ще трябвада се съобрази с тази даденост. Преди време тормозеха Китай да си обезцени юана. Сега го тормозят защо си го е обезценил. Като че ли Китай е длъжен да слугува на господарите отвъд океана. Ама нещата неусетно се промениха и Щатите ги чакат "некои" разочарования. отговор Сигнализирай за неуместен коментар