IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Маями се опитва да се превърне в голям технологичен хъб

Пред компаниите и инвеститорите в района стоят твърде много предизвикателства

22:50 | 06.05.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: www.pixabay.com</em></p>

Снимка: www.pixabay.com

Предприемачите и инвеститорите се опитват да направят Маями и Южна Флорида следващият голям технологичен център в САЩ, въпреки че са намалили дейността си там, пише CNBC.

Топлото време в Южна Флорида, достъпността в сравнение с други големи градове, както и близостта до Латинска Америка привличат все повече предприемачи в района на Маями.

Освен това има и данъчни предимства – няма местни или държавни данъци върху доходите, няма местен корпоративен данък, а ставката на корпоративния данък във Флорида е 5,5% - един от най-ниските в страната.

„Това е точното място, на което трябва да се намираме, в точното време и е перфектното място за старт-ъп“, твърди Браян Брейкийн, който се мести от Силициевата Долина в Маями, за да създаде компанията си Kairos. Фирмата прави софтуер за лицево разпознаване.

Маями обаче трябва да извърви дълъг път преди да се счита за технологичен хъб от средно ниво. Градът е привлякъл само 14,93 млн. долара под формата на рисков капитал през 2014 г., според Националната асоциация за рисков капитал. Този резултат я поставя наравно с Чатануга, Тенеси, и Кълъмбъс, Охайо.

"В Маями трябва да се преодолее едно наистина голямо предизвикателство“, коментира Брейкийн. „Трябва да се качиш на самолет, за да отидеш до Сан Франциско, Бостън или дори Лондон, за да се срещнеш с инвеститори и да се надяваш, че те няма да се опитат да те накарат да преместиш стартъпа си от Маями“.

Технологичният тласък на Маями е задвижван от три неща – фондацията John S. and James L. Knight, която налива милиони долари субсидии за изграждане на технологична екосистема, eMerge Americas – технологична конференция в Южна Флорида, както и Miami-Dade Country, която инвестира в eMerge Americas и инкубатор, наречен Venture Hive.

„Мисля, че можем да бъдем нещо повече от Силициевата долина. Можем да предложим повече – достъпност на жилищата, където разходите за живот са много по-ниски“, твърди Каролина Рендейро, вицепрезидент стратегическо развитие на eMerge Americas. “Не става дума само за туризма, нито просто за океана. Имаме много неща, които да предложим“.

Мнозина посочват разнообразието на Маями като негова творческа сила.

„Ако има голямо разнообразие, това означава, че има по-голям сблъсък на хора с различен произход, идеи, биографии и опит, което в крайна сметка ще доведе до по-големи и по-впечатляващи идеи“, коментира Мат Хагман, програмен директор на фондацията John S. and James L. Knight.

Набирането на рисков капитал остава предизвикателство. Kairos е събрала 5 млн. долара инвестиции, като 60% от средствата са дошли извън Маями, коментира Брейкийн. „Където са парите, там сме и ние“, коментира той.

От всичките 713 млн. долара, които през 2014 г. Са отишли в района около Маями, 629 млн. долара са отишли само при три фирми – CareCloud, Magic Leap и 3D-4U, сочат данни на Knight Foundation.

“За да изградим наистина Маями, са ни необходими повече инвестиции, повече инфраструктура, което отнема време“, твърди Брадли Харисън, управляващ партньор в Scout Ventures, базирана в Ню Йорк компания, която отваря собствен офис в Маями през септември 2014 г.

Отделните стартиращи компании продължават да се появяват и да сключват сделки. Open English, онлайн училище по английски, е събрало повече от 120 млн. долара рисков капитал.

Друго предизвикателство за компаниите в Южна Флорида е намирането на точните таланти, особено в технологиите и инженерните специалности. Голяма част от тези таланти се местят на други места, където възможностите за работа са по-богати.

"Публикуваме обяви за работа навсякъде в интернет. Не можем да открием таланти“, коментира Бен Уилямс, директор бизнес операции в Cloud Logistics, компания, която работи за транспортната индустрия.

Уилямс приписва това предизвикателство на недостига на умения в района на Маями, а Cloud Logistics се намира в Уест Палм Бийч, съвсем близо до Маями.

"Маями е само на година, две или три от 25-годишния цикъл на развитие“, твърди Харисън. „Смятам, че в момента Маями търси успешните истории. Рано е да говорим за екосистема, докато не започнем да имаме успешни истории, иначе няма какво да покаже наистина напредъка, който имаме“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:45 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още