Стойността на пазара на технологии за виртуална реалност може да достигне 1 трлн. долара до 2035 г., сочи нов доклад на анализаторското звено на инвестиционната банка Citi, цитиран от CNBC.
Докладът на Citi идва в същата седмица, в която Sony представи очилата за виртуална реалност PlayStation VR, насочен към собственици на конзолата за видеоигри на компанията. През 2016 г. на пазара бяха пуснати и други очила за виртуална реалност от висок клас, сред които Oculus Rift и HTC Vive. Технологията за разширена реалност, като тази на Microsoft HoloLens, също не изостава.
"Виртуалната реалност навлезе категорично като инвестиционна тема и расте като индустрия. Вярваме, че ще бъде използвана в различни приложения и в редица индустрии", коментира Катлин Бойл, управляващ редактор на Citi GPS.
Технологията за създаване на виртуална реалност на практика вече оказва влияние в няколко насоки, като много компании проучват възможните й приложения. Отвъд развлекателния бизнес, виртуалната реалност се използва и в туристическия сектор, за образователни цели и в здравеопазването.
През август DeLoitte публикува проучване, според което 88% от компаниите с годишни приходи между 100 млн. долара и 1 млрд. долара вече използват някаква форма на виртуална или разширена реалност като част от бизнеса си.
Citi прогнозира, че продажбите на хардуер, по-конкретно на очила, ще бъдат основен двигател за ръста на сектора. Компанията очаква пазарът на виртуална и разширена реалност да достигне стойност от 692 млрд. долара до 2025 г., надхвърляйки 1 трлн. долара през следващото десетилетие.
"Предвид това, че глобалният пазар на електронна и мобилна търговия към момента е на стойност около 1 трлн. долара и се очаква да нарасне до 4 трлн. долара до 2030 г., дори и виртуалната и разширената реалност да заемат само един малък дял от пазара, това ще бъде значителен двигател за ръста на пазара на виртуална реалност като цяло", обяснява Бойл.
"Ако разширим прогнозата до 2035 г., вярваме, че пазарът на разширена реалност може да грабне около 25% от пазара на мобилна търговия, което би се равнявало на близо 1,3 трлн. долара."
Съдържанието ще е ключов фактор за успеха на виртуалната реалност, за да може тя да привлече потребителите. Освен игрите, Citi очаква да бъде създадено такова съдържание, което да позволява на потребителите да посещават концерти, зоологически градини, увеселителни паркове и да гледат филми.
По отношение на продажбите, до 2020 г. се очаква да бъдат продадени 21 млн. очила за виртуална реалност, прогнозира анализаторската компания CCS Insight.


Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025