Засечени са гравитационни вълни, доказващи теорията на Айнщайн

Откритието бележи появата на нова област в астрофизиката

21:16 | 11.02.16 г. 36
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Американски учени потвърдиха съществуването на гравитационни вълни, предсказани преди близо един век от Общата теория на относителността на Алберт Айнщайн, предаде Ройтерс, цитирана от БТА.

Откритието бе оповестено на пресконференция на американската Национална фондация за наука.

Гравитационни вълни са регистрирани от учени от американската лазерна обсерватория за гравитационни вълни Ligo Collaboration - група от физични институти от целия свят, които работят над откриването им от около 15 години.

Гравитационните вълни сами по себе си представляват колебания в тъканта на пространство-времето, които се разпръскват от масивни обекти, движещи се с променливо ускорение.

"Откритието бележи появата на съвсем нова област в астрофизиката, сравнима с мига, когато Галилей насочил телескопа си към небето през 17-и век", заяви директорката на фондацията Франс Кордова.

Въпросните гравитационни вълни са били регистрирани в САЩ на 14 септември м.г. от два инструмента на обсерваторията Ligo.

"Този нов поглед към небосвода ще позволи да задълбочим познанията си за космоса и ще доведе до неочаквани открития", допълни Кордова.

Гравитационните вълни са генерирани от леки смущения в тъканта на пространство-времето под въздействие на преместването на обект с голяма маса, като например черни дупки или неутронни звезди. Разпространяват се със скоростта на светлината.

Тази теория на Айнщайн би могла да се отъждестви с кръговете във водата, образувани след хвърляне на камъче, или с мрежа, в която е поставена тежест, като мрежата е модел на пространство-времето.

Въз основа на получените резултати се предполага, че гравитационните вълни са се появили в резултат на сблъсъка между черни дупки, чиито маси са 29 пъти и 36 пъти по-големи от слънчевата.

Феноменът е станал преди 1,3 милиарда години. Тогава маса, която е 3 пъти по-голяма от слънчевата, се преобразувала в гравитационни вълни, които по-късно достигнали до Земята и били регистрирани от учените.

Последна актуализация: 08:54 | 13.09.22 г.

deant
всъщност доказано е че етер НЯМА. Има няколко опита, всеки следващ с все по голяма чувствителност на уредите, датиращи от 1900 насам. Всъщност отсъствието на етер дава началото на теориите на Айнщайн. Доста от неговите постулати съставящи теорията бяха доказани досега:Perihelion precession of MercuryDeflection of light by the SunGravitational redshift of lightи други има ги описани. Имаме много да учим, а Айнщайн го няма за да помага. Засега теорията му издържа тестовете и се съобразяваме с нея. Дали тези закони са валидни в цялата вселена, в нашата галактика или само в нашата слънчева система може и никога да не разберем, за мое голямо съжаление. Защото никой не знае дали вселената е кохерентна във всяка своя точка. Няма доказателства за или против това. За съжаления сме закотвени на 1 скала от която няма мърдане в близко и далчено бъдеще.
Стефан_Куртев
Някъде и някога нещо прекрасно чака да бъде открито !!!
ratten
пирамиди, фараони и конспирации само в окото на неукия човечец .... аз седя на върха на пирамидата,а путин ми сеги ..... !!! Кво правиме сега ? -------------------------------------------------аз лично сега се опитвам да проумея какво си искал да кажеш?дали това е изречение или си генерирал случайни думи...
ratten
scott
За светъ и бизнеса - айнщайн винаги ше е знаме.Чрез атомната бомба направи САЩ световна сила....сички вложения се изплатиха и почна покупката на мозъкес. Физиката яка наука, помага да трепеш ефективно врагове. та, никога нема да го разжалват. Искат още учени с подобни ефектес. Тва теориес, тва космосес, тва нАуки: НИЩО НЕ СТРУВА ПРЕД ПОБЕДАТА И СТРАХА НА ВРАГОВЕТЕ! Чакаме новото, свръхмощно, гравитационо оръжие. Опитваме у андронниа колайдер, ама така ена черна дупка да направи малко антиматериа също ше ни дойде дообре.
bgMan
Подобни открития бележат началото на нова епоха в развитието на човечеството.
phdmonster