IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Защо Verizon купува Yahoo

Телекомът цели да се превърне в безжичен интернет играч и да се пренасочи от регулациите в телеком бранша към нерегулирана, многообещаваща индустрия

18:03 | 25.07.16 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Verizon Communications обяви, че купува основния бизнес на Yahoo за 4,83 милиарда долара - висока цена за интернет активи, които се считат за "безполезни" от Wall Street. Въпреки това сделката си заслужава за Verizon, пише Ройтерс в свой анализ.

Като един от най-големите американски телеком оператори Verizon се сблъска с насищането на пазара и ограничените перспективи за растеж в традиционния си бизнес. Закупуването на Yahoo, което следва придобиването на AOL от май 2015 г., е ново доказателство за това, че компанията гледа на онлайн съдържанието и рекламата като на основен начин за увеличаване на растежа. 

"Това беше едно десетилетие на лошо управление, което най-накрая приключи за Yahoo“, казва анализаторът на Recon Analytics Роджър Ентнр пред информационната агесция. „Това е продължение на разширяването на стратегията на Verizon да се превърне в безжичен интернет играч, да се отдалечи от регулациите в телеком бранша и да се насочи към нерегулирана, многообещаваща индустрия", допълва той.

Според условията на сделката Verizon ще получи онлайн активите на Yahoo, включително търсачката, пощата и услугите за мигновени съобщения, рекламната технология и различни недвижими имоти. Продажбата не включва парични средства на Yahoo, дяловете в Alibaba Group Holdings и Yahoo Japan. Те и шепа други активи ще останат собственост на Yahoo, която планира да промени името си след приключването на сделката с Verizon и да остане публично търгувана компания.

За Verizon придобиването на основните интернет активи на Yahoo поставя телекомуникационния гигант „в силно конкурентна позиция като основна глобална мобилна медийна компания и ще помогне за ускоряване на потока от приходи в дигиталната реклама," заявява Лоуъл МакАдам, председател на Борда на директорите и главен изпълнителен директор на Verizon.

В бизнеса с онлайн реклами Verizon ще се изправи пред два основни конкурента - Google и Facebook. Чрез съчетаването на едно място на различни инструменти от AOL, Yahoo и собствените си операции, Verizon може и да бъде в състояние да отправи убедително предизвикателство към тези два гиганта.

Verizon вече има рекламната технология на AOL, но силата на Yahoo в нейтив рекламата (прикрита сред авторски текст реклама - бел. ред.) може да се окаже полезна, особено в мобилното пространство. Yahoo също може да помогне на Verizon да подобри арената за търсене, където операторът изостава.

В същото време Yahoo ще вкара своите стотици милиони зрители от сайтове като Yahoo News, Yahoo Sport и Yahoo Finance, за да допълни популярните сайтове на Verizon като TechCrunch и Huffington Post. В САЩ ComScore поставя Yahoo под номер 3 сред дигиталните активи.

"Yahoo и AOL популяризираха интернет, електронната поща, търсенето в реално време, медиите", заяви изпълнителният директор на Yahoo Мариса Майер в съвместното обявяване на сделката. „Затова е поетично да обединим сили с AOL и Verizon, докато навлизаме в следващата глава, насочена към постигане на мащаб на мобилните устройства", допълва тя.

Разбира се, дори и с активите на AOL и Yahoo Verizon има да извърви дълъг път, за да се изравни с рекламните лидери на онлайн пазара. Verizon с AOL в момента държи едва 1,8% от пазара на дигитална реклама в САЩ, който се оценява на 69 млрд. долара. На Yahoo се падат около 3,4%. Google и Facebook заедно претендират за половината от него. Погледнато по друг начин, все пак има огромна част от пазара, която може да се завладее. Нещо, което не може да се твърди за традиционния бизнес на Verizon.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:23 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още