Новите регистрации на автомобили в ЕС са нараснали през първите десет месеца на годината с 6,1%. С това стойностите са над очакванията на анализаторите, а при това следват двата обикновено най-силни за бранша последни месеци, пише в свой анализ The Wall Street Journal.
От десетте най-големи производители на автомобили всички, с изключение на General Motors, докладват за ръстове на продажбите. А американският концерн е затруднен заради факта, че марката Chevrolet вече не се продава в Европа. От петте най-големи пазара спад има само във Франция, където има намаление на продажбите с 3,8%,
Но това възстановяване следва най-слабата година от две десетилетия. Шест поредни години браншът отчиташе спадащи продажби. А неотдавнашното покачване на продажбите - поне частично, се дължи на публични мерки, като предоставяне на евтини кредити и субсидии. В допълнение производителите на автомобили намаляват цените си заради препълнените си складове, което пък от своя страна смалява маржовете.
В Германия броят на регистрираните нови коли се увеличава с 3%. Според данни на пазарния изследовател IHS делът на продажбите на частни клиенти обаче спада с 2 на сто. Това се компенсира от по-високите продажби на компании и фирми за коли под наем, но те вероятно са получили по-големи отстъпки. Маржовете при повечето производители са в застой или спадат, става ясно от анализ на застрахователната компания Euler Hermes.
Една от причините е, че браншът не прави нищо за проблема със свръхкапацитетите. А сега по-оптимистичните прогнози могат да възпрепятстват по-нататъшния напредък. Заводите в Европа не работят на пълен капацитет, но въпреки това и сега произвеждат най-малко с 20 на сто повече коли от реалното търсене, пише в анализа на IHS. Най-малко 17 завода бяха затворени от 2009 г. насам в САЩ, докато в в ЕС тази съдба посрещнаха четири завода, пише пък Euler Hermes.
Вместо да търсят ново развитие на родните си пазари, европейските производители на автомобили предпочитат да гледат към чужбина, особено към Съединените щати и Китай. Дружествата, които осъществяват добър бизнес там, се търгуват на по-високи стойности и на борсите. Акциите на Volkswagen например се търгуват на ниво 7,2 пъти над очакваната печалба за 2015 г. При Renault, който продава около половината от своите автомобили в Европа, това съотношение е само 6,5 пъти.
То сега и пазарът в Китай показва признаци на забавяне. А ако игнорират проблемите у дома, производителите на автомобили рискуват да задушат възстановяването на индустрията още в зародиша му.


Вдигат учителските заплати с 10 процента
Николай Младенов ще управлява изпълнителния комитет за Газа
Зверско убийство на сина на зам.-кмета на Харков във Виена
Тарикати продават стартови пакети евро от по 20 лева за 50
Мъж е в кома след тежък побой пред магазин
И. Шнабел от ЕЦБ подкрепя прогнозите за повишение на лихвите
САЩ създадоха новия си план за национална сигурност спрямо капризите на Тръмп
Deutsche Bank: Бумът на AI продължава, няма балон
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 3
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 2
Пет от най-странните жабки в серийни автомобили
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Размяна на "любезности" между Мъск и ЕС заради глоба от 120 млн. евро
Франция представи мощна нова система за борба с дронове
Откриха нови доказателства за селективен канибализъм сред неандерталците в Европа
Мутация на грипа във Великобритания може скоро да дойде у нас