Практичен, с голям пътен просвет и задвижване към четирите колела. Не звучи като типично MINI, нали? Но пък демонстрира култовия дизайн на марката и носи нейния дух. Става дума за версията Countryman във върховата спортна модификация S. Изпробвахме я, за да проверим дали е възможно MINI да бъде едновременно кросовър и типично MINI.
Cooper S Countryman ALL4 е съвсем логичен ход на MINI, с който британската марката навлезе в разрастващия се сегмент на компактните кросовъри. Като типичен техен представител моделът е обзаведен с увеличен пътен просвет и система за задвижване на четирите колела. Казано иначе, точно обратното на обичайното MINI, което стои близко до земята и разчита само на предните си гуми.
Гледайки обаче Cooper S Countryman ALL4 отвън, той оставя впечатление за типично MINI. Налице са всички задължителни дизайнерски елементи, познати от моделите на култовата марка. За авантюристичния дух пък подсказват по-едрите прагове и предпазителите около арките на колелата.
Интериорът също не се различава от този, който сме свикнали да виждаме при MINI. Дизайнът е класически и модерен, като оставя впечатление за лукс и високо качество, въпреки че някои детайли в полезрението на шофьора са изработени от твърда на допир пластмаса. А обзорът е компрометиран от малките стъкла и едрите колонки.
Как обаче стоят нещата по отношение на пътното поведение, което е най-отличителната черта на автомобилите MINI? Инженерите на марката са направили истински подвиг, доставяйки на кросовъра изненадващо добри стабилност и повратливост. За да може обаче Cooper S Countryman ALL4 да стои на пътя като истинско MINI е нужно чудо. И няма как да бъде иначе, просто физичните закони не го позволяват. Кросовърът има значително по-висок просвет и съответно център на тежестта. И това се усеща.
За да се компенсират този евентуален недостатък, конструкторите на Cooper S Countryman ALL4 са заложили на мощен мотор. Той има обем от само 1,6 литра, но благодарение на турбо технологията развива внушителните 190 к.с. В нашия случай тестовият автомобил е оборудван с автоматична трансмисия с 6 степени, която разполага със спортен режим. Освен това на таблото има бутон "Спорт", който изостря допълнително педала на газта, трансмисията и кормилното управление.
Голямото предимство на MINI Cooper S Countryman ALL4 е практичността - нещо, с което стандартното MINI не може да се похвали. В салона на кросовъра спокойно могат да се настанят четирима едри възрастни. Багажникът също предлага значителен за сегмента обем - 350 литра. Да не забравяме и увеличената проходимост, облагодетелствана от 4х4 системата и повдигнатото шаси.
Изводът е, че Countryman не е типично MINI. Това обаче не означава задължително недостатък. За разлика от познатото MINI напереният Countryman предоставя завидна практичност, която го превръща в по-добрия ежедневен автомобил. Той е създаден за града, но е добър спътник за магистрала, планински или черни пътища. Освен това е достатъчно бърз и динамичен, както и сравнително икономичен - регистрираният от нас среден разход е малко над 8 л/100 км.
Цената на Countryman S в България стартира от 57 300 лв с ДДС за версията със система 4х4.
Още снимки вижте в Automedia.bg
MINI за всеки път
Изпробвахме версията S на кросовъра Countryman
16:03 | 29.05.16 г. 1Тестовият модел е от серията Park Lane, която предлага редица уникални дизайнерски детайли. Снимка: Automedia.bg
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
Евтим Милошев: Очакваме около 15% ръст на туризма в България това лято
-
Kaufland срещу разхищението на храна: Намаленията на компанията спестяват над 11 млн. кг хранителни отпадъци
-
Банковият сектор - по-регулиран от атомната енергетика?
-
Байдън: В следващите няколко часа започваме да изпращаме оборудване в Украйна
-
Honda влага 11 млрд. долара в изграждане на верига на доставки за електромобили в Канада
-
Случаите на сексуално изнудване в САЩ се увеличават - Част 2
-
SunPower съкращава над 25% от работната си сила заради спада при покривните инсталации
-
В Русия изчисляват докъде биха стигнали ракетите ATACMS, Байдън обеща помощ "до часове"
-
Сделките с недвижими имоти в Европа спадат до най-ниското си ниво от 13 години насам
-
Л. Хампарцумян: Икономическите последствия от влизане на България в еврозоната са изконсумирани
-
Пикът в глобалните вредни емисии май приближава
-
"М+С Хидравлик" изпрати SOFIX на ново най-високо ниво от над 15 години и половина
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Банковият сектор - по-регулиран от атомната енергетика?
-
SOFIX записва дневен спад от 0,21% до 815,26 пункта
-
Dow спада с 500 пункта след данните за забавянето на икономиката*
-
Спот биткойн ETF-ът на BlackRock сложи край на 71-дневната си серия нетни приходи
-
Турция спира повишаването на лихвите в очакване на инфлация от близо 70%
-
Проф. Ричард Вернер: Повече банки трябва да отдават кредити за бизнес инвестиции
преди 7 години Любимата напоследък марка на "еманципираната самостоятелна бизнес дама ". отговор Сигнализирай за неуместен коментар