Опустошителните взривове в складове за химикали в китайския пристанищен град Тиендзин през миналата седмица отнеха живота на повече от 100 души, раниха стотици и повдигнаха сериозни въпроси за безопасността в индустрията и аварийната готовност на Китай.
Експлозиите ще имат и сериозно финансово отражение върху местните и чуждите компании, активни в региона, както и върху местното правителство, коментира Quartz.
Китайските застрахователни компании са сред най-големите финансови жертви. Според оценка на Fitch Ratings застрахователни премии в следствие на взривовете може да надхвърлят сума в диапазона между 1 млрд. и 1,5 млрд. долара. Ако достигнат най-високата граница, това ще се равнява на около 88% от общите преки премии, записани в Тиендзин през 2014 г., отбелязва статистическата организация.
Повечето искове ще дойдат от застраховки на моторни средства, карго, гражданска отговорност и недвижими имоти, посочва Fitch. Жителите на Тиендзин също са покрити чрез държавен застрахователен план срещу злополуки, според който всеки ранен може да получи между 3100 и 5500 долара, като в случай на смърт сумата ще бъде около 7800 долара.
Пристанището в Тиендзин обработва около 40% от вносните автомобили, пристигащи в Китай. Международните производители на автомобили, използващи пристанището, са изгубили поне 312,5 млн. долара заради взривовете, съобщава China Daily. Сред тях са Volkswagen, Renault и Toyota. Renault обяви, че има щети по около 1500 от автомобилите му, а Volkswagen заяви, че все още се опитва да потвърди точния брой засегнати автомобили, но според китайските медии те са 2748.
Държавната компания Sinomach Automobile обяви, че около 6500 нейни автомобила на стойност 479 млн. долара са били повредени от взривовете. Компанията, вписана на борсата в Шанхай, съобщи, че всички повредени коли са застраховани и е започнала процедура за предявяване на обезщетение.
Toyota, която има производствени съоръжения в близост до мястото на взрива, е спряла три производствени линии – т.е. повече от половината от производствения си капацитет в Китай, поне до 19 август, съобщава АР. Междувременно Panasonic, логистичната компания Singamas Container Holdings и американската компания за земеделско оборудване Deere & Co. също са спрели дейността си, допълва агенцията.
Някои доставки към Тиендзин се пренасочват към други местни пристанища. Това ще повиши транспортните разходи, но ще помогне за намаляване на цялостното икономическо въздействие, казва Роберто Джианета, генерален секретар на Hong Kong Liner Shipping Association.


Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Спартак загуби от Левски с 1:3 под дъжда на "Коритото"
Читалище "Васил Левски 1945 г." ще зарадва варненци с безплатен коледен спектакъл
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Оля Ал-Ахмед: Историята може да се пише и в стихове
“ДПС-Ново Начало" организира митинг "НЕ на манипулациите!"
27-годишен е загинал при челен сблъсък между кола и бус край Велинград
Левски с убедителна победа като гост на Спартак Варна
Трима души са евакуирани от танкера “Кайрос”
преди 10 години Друг е въпросът, че тези експлозии определено имат връзка с някои случки на Уол Стрийт.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар