IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Европейците продължават да купуват по-малко нови коли

Все пак спадът в регистрациите на нови автомобили в ЕС се забавя двойно за последния месец

14:25 | 16.11.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	В някои заводи новите коли залежават. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

В някои заводи новите коли залежават. Снимка: Ройтерс

Спадът на европейския автомобилен пазар се забавя до известна степен през изминалия месец. През октомври регистрациите на нови автомобили в ЕС са намалели с около пет процента до 960 хил. превозни средства. Така спадът е само около половината от този, който бе регистриран през предходния месец, предава Ройтерс.

Докато търсенето на автомобили на най-големия единичен пазар – Германия, се стабилизира, продажбите в засегнатата от кризата Испания се сриват с една пета спрямо същия период година по-рано, както съобщава днес асоциацията на европейските производители ACEA. И във Франция и Италия спадът продължава. Единствената светлинка в тунела е Великобритания, където продажбите са се увеличили с десет процента.

Така натискът върху производителите едва ли става по-малък, тъй като търсенето на автомобили през последните 13 месеца спада. Това засяга предимно производители като Opel, Renault и Ford, които разчитат на продажбата на големи обеми на по-ниски цени, но които заради високата безработица в кризисните южноевропейски държави почти не продават нови коли и трябва да затварят заводи. От друга страна премиум производителите успяват да се стабилизират.

Daimler повишава продажбите си с почти 3% благодарение на компактната си А класа и увеличава пазарния си дял от 5% до 5,4%. Мюнхенският конкурент BMW продава по-малко коли, но повишава пазарния си дял, защото пазарът се свива с по-бърз темп от продажбите на производителя. А Volkswagen печели от силния ръст на своята дъщерна компания от високия клас Audi (11% ръст). По този начин концернът от Волфсбург успява да неутрализира спадът в испанската дъщерна компания Seat (минус 11%).

С пазарен дял от 25,5% (миналата година: 23,9%) всяка четвърта нова кола в ЕС е от волфбургския гигант. Делът на изпадналия в криза алианс с GM втори по големина европейски производител Peugeot остава 12%. Opel продължава да губи почва под краката си – носещата загуби дъщерна компания на американския концерн GM вече държи само 6% от пазара след 6,6% през предходния месец. И докато и американският конкурент Ford също губи позиции, италианският концерн Fiat успява да покачи пазарния си дял. 

Сред печелившите е и корейската марка Hyundai, чиито продажби се повишават с 11 на сто, докато продажбите на сестринската ѝ марка Kia спадат с 5%. Японският концерн Toyota отчита лек ръст и също повишава пазарния си дял. 
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:06 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още