Yum! Brands Inc. - компанията собственик на редица вериги за бързо хранене като Taco Bell, KFC, Pizza Hut - отделя бизнеса си в Китай в отделно публично дружество след натиск от инвеститора Кийт Майстер, съобщи Bloomberg.
Новата компания ще се оглавява от Мики Пант, който застана начело на бизнеса в Китай през август, съобщи базираната в Луисвил, щата Кентъки, фирма. Грег Крийд продължава да управлява Yum! Brands.
До отделянето на китайския бизнес в отделна компания се стигна след продължително поевтиняване на активите, предизвикано от скандали с безопасността на храната и от конкуренция от страна на местните вериги за бързо хранене.
Според Кийт Майстер, който e близък до инвеститора милиардер Карл Айкън, компанията може да се справи по-добре на азиатския пазар, ако бизнесът й е по-фокусиран. Майстер твърди, че мярката може да увеличи стойността на Yum! Brands със 7 милиарда долара.
Във вторник компанията заяви, че е решена да върне „значителен капитал“ към акционерите по повод разделянето на бизнеса.
Акциите на Yum! Brands поскъпнаха с 4,2% до 74,75 долара за брой към 7:09 часа местно време в Ню Йорк (14:09 часа българско).


МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?