Тайланд обяви план на стойност 44 млрд. долара за изграждането на нова инфраструктура и подобряването на индустрията по източното крайбрежие, който може да се свърже с инициативата на Китай за Нов път на коприната в подкрепа на икономическия растеж.
Проектът Източен икономически коридор (ИИК) може да бъде от полза за Китай и останалата част от Югоизточна Азия, освен че ще засили перспективите пред Тайланд, заяви промишленият министър Утама Саванаяна в интервю за Bloomberg Television в Банкок.
„Изключително естествено, логично и взаимно полезно е Източният икономически коридор да се свърже с Новия път на коприната и други регионални инициативи като Всестранното регионално икономическо партньорство или дори Транстихоокеанското партньорство“, каза Утама.
Икономиката на Тайланд е под натиск откакто военните завзеха властта през 2014 г. и правителството се опитва да ускори инфраструктурните проекти, за да подобри перспективите.
Планът за източното крайбрежие предвижда инвестиции за 1,5 трлн. бата (44 млрд. долара) от 2017 до 2021 г. за разширяване на летище, нови железопътни линии и градове, развитие на пристанища и стимулиране на съвременната индустрия. Утама очаква около 80% от финансирането да дойде от частния сектор, а останалата част - от правителството.
„Като цяло вървим по план“, казва той. „Засега тази година е година на подготовка за ИИК. Внедряваме цялостните планове. Следващата година очакваме да видим началото на реални инвестиции“, допълва Утама.
Инициативата Нов път на коприната е водещият план на китайския президент Си Дзинпин за отваряне на търговските маршрути и построяване на инфраструктура от Азия до Европа и Африка. Миналия месец Си очерта планове за насочване на 840 млрд. юана (123 млрд. долара) за изграждане на пътища, железопътни линии, пристанища и тръбопроводи в над 60 страни.
„Днес много страни не могат да си позволят да мислят за себе си от гледна точка на устойчивото развитие“, казва Утама. „Трябва да работим заедно и да мислим за региона като цяло“, допълва той-
Тайланд разчита на износа и туризма като двигатели на икономиката, но индустриалният свръхкапацитет ограничава частните инвестиции. Растежът изостава зад този на съседни страни като Индонезия и Малайзия, а по-силният бат увеличава рисковете, застрашавайки да удари конкурентоспособността на страната.


Може ли изкуственият интелект да намали броя на върнатите покупки от е-магазини?
Бездомници превзеха подлезите във Варна (СНИМКИ)
Момиче се влюби в мъж, той я продаде за проститутка
41 пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Синът на Арнолд Шварценегер, Кристофър, е копие на полубрат си Джоузеф Баена
Над 500 студенти посрещат 8 декември на Пампорово
Берое и Септември завършиха 0:0
Мъж е в тежко състояние след катастрофа на пътя София-Варна
Делян Добрев: Предишният вариант не беше бюджетът на ГЕРБ
преди 8 години Все едно да кажеш, че Холандската икономика се крепи на червените фенери. Тайланд има доста повече неща от про-ститут-ки, по скоро ние сме в тази ниша на износа ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар