Режимът на акцизните и данъчните складове по-скоро облекчава конкуренцията, отколкото да я ограничава, смята финансовият министър Владислав Горанов. Пред Народното събрание той цитира европейски директиви, които ясно регламентират движението на акцизни стоки в рамките на общността и не позволяват интерпретации в националното законодателство.
Текстовете предвиждат режим на отложено плащане на акцизите при движението на стоките в рамките на ЕС. При влизане на тези стоки на българския пазар обаче те трябва или веднага да се реализират, тоест да им се плати акциз и ДДС, или да продължат да се съхраняват в български склад, отново в режим на „отложено плащане“, обясни финансовият министър.
Затова той не вижда причини за възникване на проблеми на пазара на горива заради данъчните складове.
Според него няма и нужда от подписване на междуправителствени споразумения за ползване на акцизни складове в съседни държави от ЕС, каквото предложение има от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), защото и сега няма пречка това да бъде правено.
Горанов беше категоричен, че ако Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) е открила изкривяване на пазара, в нейните правомощия е да предприеме действия за регулирането му. Според него на пазара на горива липсва конкуренция от години, но решението на този проблем е извън изпълнителната власт.
От парламентарната трибуна финансовият министър отговори на въпрос на депутатите Петър Славов и Мартин Димитров от „Реформаторския блок“.
Те посочиха още, че има „няколкогодишни минимуми на цената на петрола“. Аналогична е била ситуацията в началото на годината, когато цената на бензините падна под 2 лева за литър при значителното поевтиняване на петрола, а сега цената остава стабилна на ниво над 2,20 лева.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате
Даниел Митов: Нямам намерение да подавам оставка
SENSHI 29 пощаза 12 зрелищни битки и много адреналин