10% от бежанците, които преминават през България, искат да останат тук и да научат български. Става въпрос предимно за сирийци и иракчани. Това каза Марияна Стоянова от Българския червен кръст в предаването „Бизнес старт“ по Bloomberg TV Bulgaria.
Центровете за бежанци у нас обаче са празни, защото продължава тенденцията мигрантите да не желаят да се установят в България, а и таксите на трафикантите за Западна Европа се повишават, допълни Стоянова.
Друга тенденция, която се затвърждава, е търсенето на всякакви възможности от мигрантите да напуснат Турция, а и хората намират начин да се придвижват и потокът не спира, каза експертът.
Заради въведеното извънредно положение в Турция придвижването на бежанците към Западна Европа става все по-трудно. България е пощадена от бежанската вълна през Гърция и Македония, защото „ние се придържаме стриктно към идентификацията, пръстовите отпечатъци и процедурите”. Турция все още доста добре пази нашата граница, допълни тя.
Всички европейски регламенти по отношение на предоставянето на убежище за бежанци в момента буксуват. Някои държави се опитват да ги прилагат, но други не ги прилагат и превес взима националното законодателство, посочи още Стоянова.
Мигрантският поток през България не е спирал, това е един много силен бизнес. По около 150-200 души на ден биват залавяни у нас. Това каза Бисер Банчев от Института за балканистика при БАН в предаването "Светът е бизнес".
Той коментира обвиненията на сръбския министър на труда и социалната политика Александър Вулин, че България не контролира границите си и пропуска съзнателно всички бежанци.
Според него в средносрочен план ситуацията ще остане критична, а зависимостта на Балканите от процесите в Турция винаги е била значима, макар и невинаги толкова видима. По думите на Банчев притесненията на премиера Бойко Борисов, че трябва да се готвим за тежък проблем с бежанците, са напълно основателни.
Още от разговорите може да видите в сайта на Bloomberg TV Bulgaria


МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
преди 9 години Има квоти спуснати "отгоре". отговор Сигнализирай за неуместен коментар