Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Bloomberg TV

Apple ще разчита на емоционален маркетинг заради ирационалната цена на iPhone X

И самите мениджъри в Купертино са наясно, че много технически характеристики на телефона не са изключителни

гледано: 3644   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
3 гласа

Вече минава 21:20 часа във вторник вечер (българско време), когато шефът на Apple Тим Кук произнася едно от най-повтаряните и символични изречения в технологичния свят: „And we have one more thing“ (Имаме и още нещо), каза Кук и помаха с широка усмивка към ликуващото мнозинство в Steve Jobs Theater – амфитеатралната зала, която носи името на съоснователя на Apple Стив Джобс. Име, с което свързваме и самия iPhone.

Но и самата публика знае какво ще последва – новият флагман iPhone X. Или, както го нарича още Кук самодоволно, „бъдещето на смартфоните“.

Всъщност дизайнерите са се постарали: почти безграничен OLED дисплей, iPhone X се отключва чрез 3D разпознаване на лицето (Face ID), зарежда се и без кабели. Дизайнът изглежда освежаващо различен.

С по-големия дисплей вече няма място за познатия „хоум бутон“, с който потребителят се връща от всяко приложение в главното меню. 

Още по темата

От 3 ноември смартфонът от високия клас ще бъде наличен в цветовете сиво и сребърно и в България. Но цената е висока - за версията с 64 GB памет клиентите трябва да платят в Европа около 1150 евро, а моделът с 256 GB памет е 1320 евро.

Въпросът е дали хората са готови да платят тези цени. Защото и свръхмодерният iPhone X всъщност идва с много от функциите, които отдавна познаваме от конкуренти на Apple, като например Samsung, Xiaomi или стартъпа Essential. 

Разпознаването на лица, което Apple толкова шумно обяви, е познато от моделите Galaxy S8 и S8 + на Samsung (въпреки че имаше някои технически проблеми). Освен това и двата смартфона също убеждават с почти безгранични дисплеи - и за цена доста под 1000 евро. Но и при Essential Phone дисплеят заема почти цялата предна страна. Дали пък Apple наистина не изостава, куцайки зад тенденциите?

Apple е почти обречен да се приземи с iPhone X. Иначе казано - концернът започна да танцува един рискован танц по бръснача. И самите мениджъри в Купертино са наясно, че много технически характеристики не са изключителни или не са първите, които се появяват на пазара. Критиците отдавна обвиняват калифорнийската компания, че ѝ липсва собствената иновация, а много от техническите ѝ нововъведения често са само копия.

При цена над границата от 1000 евро е повече от спорно дали през идните месеци Apple отново ще успее да продаде повече смартфони. Тим Кук може да успее само ако Apple продължи да поддържа магията, която обгражда поколенията iPhone години наред. В края на краищата става дума за мъдър, емоционален маркетинг. Защото цената на новия смартфон в никакъв случай не е рационална. 

Така че никак не е чудно, че с първите си думи по време на събитието с емоционални думи Кук напомни за покойния основател на Apple Стив Джобс. За минута отново я видяхме – онази стара магия, с която Apple се превърна в най-ценната и най-модерната технологична компания в света. Точно на тази магия ще разчитат и ще се надяват в следващите месеци в Купертино.

По статията работиха: автор Бойчо Попов, редактор Десислава Попова

Коментари (36)

   1| 2| 3| 4    
0
 
0
 
36
преди 1 час
и защо хората не харесващи ябълката нямали вкус? Кое е толкова иновативното и красивото, което предлагат в момента? интересен аргумент..
1
 
0
 
35
IvanTerziev до: lozkhris
преди 1 ден
Няма профилна снимка
"И отново - Самсунг Ноут 8 ще струва 2200 лв. Не виждам нищо"двойно" тук. Да не говориме, че половината чаркове в iPhone са на Самсунг...."

Android са светлинни години ПРЕД iOS. Тук не става въпрос само за хардуер. За кво ми е нещо, дето ми налага тяхното си виждане как трябва да се държа като техен клиент. И през 5 мин. ми разпада WiFi, или да си нося епълски рутер по хотелите и летищата и чинно да ги моля да го включат към кабела си и да ми пуснат специален епълски WiFi?
Епъл е модерна дрънкулка, а модата по дефолт си има времена на възход и спад. Аксесоар за attention whores, както други отбелязаха.
За малко да забравя - злите езици говорят, че нарочно карали старите си модели да работят все по - бавно, изкуствено и по тяхно желание. Да те "мотивират" да си все с последния им модел.
1
 
0
 
34
преди 1 ден
Няма профилна снимка
Спадът на акците вече започна. Не мисля,че ще е само корекцийка.
0
 
1
 
33
lozkhris до: IvanTerziev
преди 2 дни
Няма профилна снимка
И отново - Самсунг Ноут 8 ще струва 2200 лв. Не виждам нищо"двойно" тук. Да не говориме, че половината чаркове в iPhone са на Самсунг....
Два коментара по-надолу написа, че нема си купиш Епъл щот имали пролеми с , Wifi, Блутут, нам кво... са "фанатизирането на феновете" се оказа основната причина да не поглеждаш към марката...Май не си наясно точно защо не харесваш Епъл.
Quod erat demonstrandum
За н-ти път - никой не те кара насила да си купуваш продуктите на Епъл. Пред приятелите си се фукай, че го правиш защото си голям познавач и бъди щастлив
Аз па ще си купувам не защото съм "фанатизиран фен" , а защото за разлика от тебе от 8 години ползвам марката и нямам никакви оплаквания, освен дреболии,каквито са характерни за всяка техника.
И мнението на околните за това съвършенно не ме интересува.
2
 
0
 
32
IvanTerziev до: lozkhris
преди 2 дни
Няма профилна снимка
"Ако си богат, а не си купуваш Епъл, от нечия кула изглеждаш не голям разбирач, а точно обратното.
...
Така че бъди здрав и не си купувай Епъл., след като не искаш. Това не те прави много умен. По-скоро нямаш вкус "

Ей точно това фанатизиране на феновете на куцата дрънкулка най ми държи дистанция от Епъл. За мен са символ на зомбиране и липса на грам техническа мисъл. Дразнят ме почти колкото чалгата, всъщност баш са символ на чалга по наще ширини.
Май пропуснах за дето трият авторска музика от дисковете на жертвите си. После я компресират да и развалят качеството. После искат пари, че да може да си видиш собствената авторска музика.
Тряя си много промит, че да дадеш двойно на конкуренцията пари. Само за да те вкарат в техния си филм за фанатици!

Още от Bloomberg TV
Влизането на България в Шенген среща отпор от Германия, Холандия и Франция