Електронната търговия ще влиза все повече в сферата на мобилните устройства и до три-четири години около 90% от нея ще бъде мобилна. В страни като Полша и Унгария този дял вече е над 50%. След това ще се получи смесица между онлайн и офлайн пазар. За търговците ще е наложително да са в интернет, ако не са – ще изгубят клиентите си.
Това прогнозира в предаването Светът е бизнес на Bloomberg TV Bulgaria главният изпълнителен директор на румънската eMag Юлиян Станчу.
Според него хората ще се ориентират в интернет, за да отидат след това във физическите магазини.
Той разкри и как eMag е започнала стремителното си развитие в Централна и Източна Европа.
„Започнахме бизнеса си в Румъния, след което се развихме от нулата в България, Унгария и Полша. Преди около две години придобихме швейцарската компания Fashion Days. Сега Fashion Days разполага с пълен каталог от продукти, като оперира в България, Румъния и Унгария", резюмира Станчу.
"България е страна, която е много близка до Румъния, до румънските ценности. Заедно открихме демокрацията, заедно започнахме европейската си ориентация. Има много подобни неща по отношение на пазарните отношения на българите и румънците“.
Той коментира и конкретните резултати от дейността на eMag.
„Разглеждаме пазарния си дял отделно във всяка категория. Смятаме, че електронната търговия е технология, не пазар. Погледът ни е концентриран категория по категория – мода, продукти за дома, детски продукти и т.н. Ако говорим като цяло за трансакциите от електронната търговия, през миналата година в България те достигаха приблизително 700 млн. евро“, отчете главният изпълнителен директор на румънската компания.
Юлиян Станчу пресметна, че средната сума на покупка в България възлиза на около 80 евро за трансакция, а тъй като всяка трансакция е за средно 1,67 продукта, средната цена на поръчан по eMag продукт е 50 евро.
Приходите на Fashion Days в България ще достигнат около 25 млн. евро през тази година, обяви още Станчу.
По думите му основните индикатори за бизнес успеха са няколко.
„Първият и най-важен от тях е броят на клиентите ни. През последните четири години в България успяхме да достигнем до 600 хиляди активни клиенти. Отчитаме по колко продукта са закупили тези клиенти на годишна база и каква е тяхната стойност. Фактор е и качеството на услугата, следователно разглеждаме и удовлетворението сред потребителите. Успяваме да разберем комбинацията между емоцията и разума и цифрите в работата си с клиентите“, споделя Станчу.
Той е убеден, че зад успеха на всеки бизнес стои силна маркетингова и рекламна стратегия, затова „еМаg и Fashion Days, взети заедно, отделят почти 5 млн. евро за реклама само в България”.
Юлиян Станчу разкри, че в Румъния тази сума е близо 10 млн. евро, дори повече, тъй като става въпрос общо за парите за маркетинг.
“Достигаме клиентите си по много различни начини – чрез Google, Facebook и интернет като цяло, чрез новинарски агенции, чрез всички видове медии“, посочи той.
Вижте повече във видеото!


Вдигат учителските заплати с 10 процента
Николай Младенов ще управлява изпълнителния комитет за Газа
Зверско убийство на сина на зам.-кмета на Харков във Виена
Тарикати продават стартови пакети евро от по 20 лева за 50
Мъж е в кома след тежък побой пред магазин
И. Шнабел от ЕЦБ подкрепя прогнозите за повишение на лихвите
САЩ създадоха новия си план за национална сигурност спрямо капризите на Тръмп
Deutsche Bank: Бумът на AI продължава, няма балон
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 3
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 2
Пет от най-странните жабки в серийни автомобили
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Размяна на "любезности" между Мъск и ЕС заради глоба от 120 млн. евро
Франция представи мощна нова система за борба с дронове
Откриха нови доказателства за селективен канибализъм сред неандерталците в Европа
Мутация на грипа във Великобритания може скоро да дойде у нас