Пазарът на таксиметрови услуги е много наситен и почти никоя от таксиметровите компании не би повишила цените. Това обяви Сава Комитов от Асоциацията на таксиметровите синдикати в предаването "Бизнес старт" по Bloomberg TV Bulgaria. По думите му алтернативният данък за превоз на пътници, който таксиметровите шофьори ще трябва да заплащат, не е основание да се натоварват финансово клиентите.
Вчера Столичния общински съвет определи данък за таксиметровия превоз от 850 лв. на кола от 1 януари 2017 г. в столицата.
По думите на Комитов обаче определената стойност от 850 лева годишен данък не е обоснована. Няма нито един ред икономически анализ за това как е определян от общините размерът на алтернативния данък за превоз на пътници, който таксиметровите шофьори ще трябва да заплащат, посочи той. И допълни, че този данък е върнат под такава форма, защото най-лесно се събира.
За София обяснението за посочения размер на данъка е, че към патентния данък, плащан преди 10 години в размер на 650 лева, е добавена 40% инфлация. Не е ясно каква е причината да се използва този метод, заяви Комитов.
По думите му консултациите с бранша са били формални.
"Познавайки таксиметровите компании и тяхната консервативност, не очаквам таксиметровите компании да вдигнат тарифите", каза Кирил Ризов от Съюз „Такси“. Той обаче допълни, че „другите такси могат да се пипнат - престой или първоначална такса”. Това няма да окаже влияние върху клиентите, защото те биха могли да се покачат с около 30%, посочи той.
Още от разговора може да видите в Bloomberg TV Bulgaria


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате