IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Рагин: Устойчивите резултати в туризма се постигат с реклама

Около 70 млн. лв. трябва да се заделят за реклама на туризма ни, пресметна председателят на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация

11:01 | 20.02.17 г. 6
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Туристическият бранш и геополитиката имат равен принос в съживяването на интереса към България като дестинация през последните две години. Това заяви Благой Рагин, председател на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация пред Bloomberg TV Bulgaria.

Постигнахме добри резултати в туризма, но за да бъдат устойчиви те, трябва да се акцентира върху рекламата, смята той. По думите му няма добър туризъм без реклама.

Рагин направи сравнение между България и Хърватия като материална база. Адриатическата страна обаче заделя 100 млн. евро за реклама годишно, които се връщат в хазната стократно, подчерта той. Това е капацитетът, който можем да реализираме, ако си сравним часовника с новите тенденции, каза Рагин.

Около 70 млн. лв. трябва да се заделят за реклама на туризма ни, пресметна специалистът. И предложи България да покани най-добрите международни експерти по маркетинг и туроператори на дискусия за ноу-хау как да рекламираме туризма си, за да има възвращаемост. "Има много добри практики, които можем да използваме", каза Рагин.

Пътят не е да се рекламираме като нискобюджетна дестинация, категоричен е той. И обясни, че при ръст на доходите у нас, биха се повишили и цените на туристическите стоки и услуги, което би довело до по-висока добавена стойност. Рагин даде пример с Черна гора, която само за няколко години е извървяла този път и в момента реализира огромни приходи от туризъм.

Експертът призова за дебат за бъдещото развитие на туризма, а не за административни решения.

Още вижте във видеото

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:58 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Bloomberg TV виж още

Коментари

6
rate up comment 3 rate down comment 3
Nathan
преди 7 години
,,Пътят не е да се рекламираме като нискобюджетна дестинация, категоричен е той"Ами рекламирайте я не като нискобюджетна дестинация, а примерно като Монте Карло на Балканите.Единственият проблем е, че туристите, особено богатите туристи, отбягват мизерията и дестинации,където основната част от населението е съставено от просяци. Съпоставка между Хърватия и България не може да има. Хърватските плажове са разположени срещу италианската ривиера (Римини, Ричоне..) българските срещу Украйна и Сочи.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 9 rate down comment 3
Alee
преди 7 години
А според мен г-н Рагин, устойчиви резултати се постигат с качество на услугите и разпознаваем продукт, какъвто България очевидно няма.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 9 rate down comment 4
KPetkov
преди 7 години
Колкото и да рекламираш л.йн.то като сладолед пак ла.ай.н..о си остава.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 10 rate down comment 2
ivanrog
преди 7 години
" българите от провинцията да почиват в България.", а за столичани на гръцкото ;)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 7 rate down comment 2
ivanrog
преди 7 години
Чудя се колко плаща държавата на фирмите, които изнасят?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 3 rate down comment 16
Setver
преди 7 години
Реклама трябва за да се привличат туристи, но нека да не е само за чужденци, а да се прави реклама и за тукашни българи, за да почиват у нас, а не в Гърция или Турция. Да се спре изтичането на конвертируема валута за гевезелъци, и българите от провинцията да почиват в България.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още