Bloomberg TV

В търсене на идеалното CV

Днес хората трябва да бъдат по-аналитични и гъвкави, защото бизнесът е динамичен и професиите много ще се променят, твърди експерт

В търсене на идеалното CV

Йоанна Георгиева и  Георги Иванов. Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

Липсата на индивидуален подход, адаптиран за конкретната компания, при кандидатстване за ново работно място е една от най-честите грешки при подготвяне на автобиография. Индивидуалният подход и проучването на компанията винаги дават предимство на търсещия работа. Това каза Йоанна Георгиева, HR в Coca-Cola European Partners в ефира на Bloomberg TV Bulgaria. 

"Доброто CV е ясно, четливо написано, с хубаво съдържание и ориентирано добре за покана на първоначална среща", каза още тя. 

"Искаме да наложим нов формат на CV, защото старият не отразява човека, който го пише, и компаниите получават много бегла представа за кандидата. Истинска представа се добива на интервюто, но преди това компаниите вече са отхвърлили качествени кандидати. В новия вариант включваме детайлна и специфична информация, която дава такава представа за човека, каквато се получава при среща с него", сподели Георги Иванов, създател на стартъп компанията за иновативна презентация на личните качества и умения на кандидатите за работа Enhancv, който също гостува в студиото. 

Още по темата

"Спазваме три четири основни принципа, внедрени в самата платформа. Например, вместо да се описват отговорностите на заемано до момента работно място, пишем постигнатите резултати, като всяко нещо трябва да бъде подкрепено със солидни факти", обясни той.

"Както няма идеални хора, така няма и идеални кандидати, но истинските качествени хора се намират рядко и ако попаднеш на такъв не трябва да го изпускаш, дори и да не отговаря изцяло на това, което търсиш. Можеш след три месеца да намериш по-подходящ, но цената на пропуснатото време не си заслужава", категоричен бе Иванов. 

По думите на гостите една от най-честите грешки е да се подготвя автобиография, която да се използва за кандидатстване на 20 места.

Днес хората трябва да бъдат по-аналитични и гъвкави, защото бизнесът е динамичен и професиите много ще се променят, подчерта Георгиева.

Професията на бъдещето ще бъде предприемачът, прогнозира Иванов. 

Вижте повече във видеото.

гледано: 1734   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
0 гласа

По статията работиха: Ралица Пейчева, редактор Бойчо Попов

Коментари (3)

0
 
1
 
3
преди 2 седмици
Няма профилна снимка
Сега им гледам и примерните CV. Откраднали са политиката на социалните мрежи. Цитати с мъдри мисли без връзка с работата, споделяне на много от личните навици и пътувания. Дори иконките по CV са с форма на сърчица и фирменото лого на Фейса. Най - отдолу на фирмения си сайт лепнали Фейсбук, Туитър и Инстаграм. Ако тоя стил ще е Новият корпоративен стандарт - на мен отсега ми се гади! Не беше ли по-просто да вкарат изискване кандидатът да дава линк към Гейбук профила си, и да не се мъчим взаимно?
0
 
1
 
2
преди 2 седмици
Няма профилна снимка
И пак продуктово позициониране на Епъл! Обзалагам се, че и един цент не са получили за това от многомилиардните. Точно тия, де се пишат на много иновативни и разчупени - попадат в капана на синтетичния имидж и наложените от някой друг правила на живот. Визирам фирмената политика на изгнилата ябълка!
0
 
2
 
1
преди 2 седмици
CV с описание на "постигнатите резултати" може да има един специалист Продажби или мениджър Продажби. Напр. постигнах това и това, продадох толкова и толкова. Програмистът също може да напише - участвал съм в такива и такива проекти, написал съм такъв и такъв код.
Какво правят останалите, които не се занимават с производството и продажбите? Напр. какъв резултат може да има един офис мениджър, асистент, счетоводител или касиер? Подходът трябва да е ориентиан към сектора и професията. Иначе е по-добре да си останем с шаблоните.

Още от Bloomberg TV
За българските производители СЕТА е възможност, смята анализатор