Ремонтът на Централната жп гара в София се бави, но 70% от предвидените работи вече са извършени и част от сградата вече се ползва. Работата на строителите се забавя от нуждата от конструктивното укрепване на страдата.
Реконструкцията на най-голямата гара в България започна през април 2014 година и струва над 73 млн. лева.
За последен път Централната гара в София е изцяло обновена през 1974 г. 41 години по-късно ще получи нов облик. 380 работници повече от година работят по проекта, за да придобие гарата съвременен европейски вид, отговарящ на всички стандарти.
Лентата трябва да бъде прерязана около Коледа, но най-вероятно това ще стане в края на януари.
Новата сграда ще бъде енергийно ефективна. Огромните стъкла стъкла, с които е известна сградата, са подменени, има нов таван, ремонтирани са подът и стълбите. Готови са и част от новите билетни каси. Монтирани са модерни информационни табла и озвучителна уредба. Ескалаторите, които бяха спрени преди повече от 20 години, отново ще отвеждат пътуващите до перона.
На покрива на пероните предстои да се монтират фотоволтаици, които ще осигуряват електричество за отопление и охлаждане на чакалнята.
За стария вид на гарата ще напомнят само 2 художествени пана на български автори.
"Националната компания железопътна инфраструктура" (НКЖИ) ще се грижи за чистотата и поддръжката на новата гара.
Какво е свършено по проекта за обновяване на жп гарата в София можете да видите във видеото на Bulgaria on Air


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Даниел Митов: Нямам намерение да подавам оставка
SENSHI 29 пощаза 12 зрелищни битки и много адреналин
Най-актуалните модели обеци, които да носите тази зима
Благомир Коцев: Свободата на духа и чистата съвест носят истинската свобода
преди 10 години Работата на строителите се забавя от нуждата от конструктивното укрепване на страдата..........----------------------------------------------това конструктивно укрепване беше предвидено в тръжната документация. така че не е изненада и не може да е причина за забавянето.Впрочем ремонтът трябваше отдавна да е приключил.А причината да не е е, че в консорциума влиза Водстрой 98.Тази ДПС-арска фирма няма нито един завършен в срок обект. Ама нито един. отговор Сигнализирай за неуместен коментар