IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

7,5 млн. евро са предвидени за реклама на българските вина на трети пазари

За първи път сумата по тази мярка в Национална програма за подпомагане на лозаро-винарския сектор е толкова голяма, коментира Атидже Алиева от ДФ "Земеделие"

12:32 | 06.04.14 г. 1
Автор - снимка
Редактор
7,5 млн. евро са предвидени за реклама на българските вина на трети пазари

134 млн. евро е бюджетът на Национална програма за подпомагане на лозаро-винарския през новия програмен период, съобщи в ефира на Bulgaria On Air Атидже Алиева, заместник-изпълнителен директор на Държавен фонд "Земеделие".

Тя посочи, че за първи път има толкова голяма сума, заделена за реклама на българските вина на трети пазари, а именно 7,5 млн. евро. Алиева поясни, че по тази линия миналата година са били предвидени около 2 млн. евро.

По думите ѝ именно на рекламата на българските вина се дължи бурният ръст на реализиране на продукцията на тези пазари. Тя поясни, че популяризирането към момента се прави чрез рекламни брошури, информационни сайтове и участия в международни изложения.

Алиева каза още, че всеки кандидат за финансиране по мярката избира как и по какъв начин да изразходва средствата за популяризиране на продукцията си. Пари за реклама на пазарите от ЕС не са предвидени по програмата, тъй като тези пазари са вътрешни за общността.

През следващия програмен период има заложени две нови мерки в Националната програма за подпомагане на лозаро-винарския сектор. Едната е насочена към събиране на реколтата на зелено, която се прилага след края на май, когато гроздето още не е узряло, и е вид обезщетение за производителя, който не очаква реколта наесен. По тази мярка са заложени 3 млн. евро, коментира Алиева.

Другата нова мярка е свързана с инвестициите в предприятия на производителите на вино. Те могат да бъдат насочени към подобряване на технологичния процес, регулация на температурата, етикетиране, бутилиране и др., поясни заместник-изпълнителният директор на ДФ „Земеделие”. По тази мярка са отделени 42 млн. евро от общо 134 млн. по Националната програма, като според Алиева ще бъдат напълно достатъчни.

Тя допълни, че процедурите по кандидатстване по програмата за опростени, съкратени са и сроковете за разглеждане на документите.  

По друга мярка в програмата за следващия програмен период са заделени средства за преструктуриране и конверсия на лозя. Това е и най-голямото перо от бюджета на Националната програма за лозаро-винарския сектор - 80 млн. евро.

Предвидени са още средства за изграждането на капково напояване, добави още Алиева.

Цялото интервю вижте във видео файла.



 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:01 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Bulgaria On Air виж още

Коментари

1
rate up comment 2 rate down comment 0
Mavi Goz
преди 10 години
Тъкмо бях започнал да се чудя как Красимир Гергов ще си избие изнвестициите в политика! хаха! Ето така се отплаща столетницата за съпричастност към предизборните тръпки и неволи! Гергов си получи неговото и ще си избие инвестициите в политика няколко пъти, а ще има и да върне нещо я на евроизборите, я на следващите вътрешни. И това са трохи - едва ли ще остане само с тези 7 млн. Тепърва държавицата ще открие колко е била ощетена от недостиг на реклама, а и парламентарната лимонка - социалистът Мартин Захариев още не се е размърдал, а пари са харчени за това място! Едва ли ще се размине националната телевизия без забрана за излъчване на реклами... хаха!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още