В края на миналата седмица Агенция "Пътна инфраструктура" върна забраната за движение на тежкотоварните автомобили в петък и неделя. През летния сезон тировете няма да имат право да се движат по първокласните пътища в петък от 17:00 до 20:00 часа и в неделя от 14:00 до 20:00 часа. Една такава забрана ще създава ли повече проблеми, отколкото да помага?
"Има две значения - едното е за всички, които се придвижват в най-натоварените часове и другото е неудобството, което се получава за самите товарни превозвачи", обясни в Сутрешния блок на Bulgaria ON AIR Васил Пиронков, заместник-председател на Асоциацията на автобусните превозвачи и член на Асоциацията на българските предприятия за международни превози и пътищата (АЕБТРИ).
"Проблемът не толкова по атомагистралите, а по първостепенните и второстепенните пътища, където броят на лентите за движение е в една посока и стават едни огромни километрични опашки", каза Пиронков.
Пиронков отбеляза, че само 2% от броя пътни произшествия по пътищата са в контакт с товарни автомобили, като не повече от 0,3% е вината на водачите на товарни автомобили.
"Европейската практика сочи, че има такива оповестявания, когато има определени периоди на спиране на движението на превозните средства, но то е предварително планувано", заяви Пиронков.
По думите му проблемът не е само спирането на камионите, а и местата за спиране, които липсват в България с изключение на магистралите.
"Другият проблем е работното време на водачите, което се нарушава тотално при едно такова спиране и санкциите са огромни", подчерта Пиронков. "Щетите са огромни. В България над 7 тона и половина има 76 товарни превозни средства, включително и влекачите в това число. 85% от тях са или с кредит, или на лизинг. Една такава рестрикция ще доведе до фалити на определени компании."
"В момента никой не го коментира, но Европа е в икономическа рецесия", категоричен е Пиронков. "Това, което се случва в Турция е само начало. Икономически ще има спад", посочи той.
"Може би има 70% спад на туристите, които заминават в Турция", каза още Пиронков. "В момента и в автобусните, и в товарните превози, когато се спомене Турция или Близкия изток за движение за транспортна услуга, всички превозвачи сме поставени под дилема дали изобщо да направим този курс", сподели той в ефир.
Още може да видите във видеото в сайта на Bulgaria ON AIR


Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци