След като миналия месец влязоха в сила промени в Закона за устройството на територията (ЗУТ), с които се регламентираха функциите на Министерството на регионалното развитие и новото Министерство на инвестиционното проектиране, управляващите са решили да правят нови поправки в закона.
Предвижда се нормативният акт да бъде разделен на два отделни, като едната ще регламентира устройството на територията, а другата - ще касае самият инвестиционен процес в строителството, обясни пред БНР депутатът Димчо Михалевски, който председателства парламентарната група по регионална политика.
Преди това обаче ще бъде подготвена своеобразна „карта“ на проблемите в законодателството и пречките, които поставя пред бизнеса. На тази основа ще бъдат направени и промени в законодателството, които да облекчат регулационните режими.
Михалевски обясни, че подготовката на тази „карта“ е вече в ход, след като бизнесът, общините и неправителственият сектор са подготвили доклади за проблемните моменти в законодателството.
Депутатът се надява, че с новите промени в закона ще се стимулират инвестициите в строителството. По думите му спадът на инвестициите не се дължи само на кризата, а и на условията, при които са принудени в момента да работят инвеститорите – без предвидимост по отношение на времето за реализация на проектите, тяхната цена, както и участниците в целия инвестиционен процес.
Друг основен проблем, който спъва инвестициите, е липсата на общи устройствени планове на общините. От общо 264 общини 220 не разполагат с градоустройствени планове, заради което инвеститорите трябва да доказват териториална съвместимост на проектите, посочи Михалевски.
Той припомни, че са предвидени 1 млн. лева бюджетни средства за подготовка на общите устройствени планове. Освен това предстои да бъдат съгласувани с Еврокомисията средства по оперативната програма „Техническа помощ“ за изработката на необходимите географски системи.
Михалевски изрази надежда, че до 2-3 години общите устройствени планове на общините ще бъдат готови, като процесът по териториално планиране ще може да разчита на европейски пари и през следващия програмен период.


41 пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Делян Добрев: Предишният вариант не беше бюджетът на ГЕРБ
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям