Отстоянията от пътните възли, при които се изграждат крайпътните обслужващи комплекси, да се определят в Наредбата за специално ползване на пътищата прие на първо четене парламентът с промени в Закона за пътищата, предложени от Министерския съвет. Сега това е регламентирано по отношение на рекламните съоръжения, припомня БТА.
Законопроектът предвижда още срокът на валидност на разрешенията за специално ползване на пътищата при извършване на строителство да бъде променен на две години. Това се налага, тъй като е възможно строителството по издадено от Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) разрешение да не започне навреме, ако не са събрани всички необходими документи.
Предлага се от предмета на дейност на Националната компания "Стратегически инфраструктурни проекти" да отпаднат ангажиментите по управлението, поддържането и ремонта на новопостроените от компанията обекти. Посочените дейности ще бъдат извършвани от АПИ предвид опита й в поддържането и експлоатацията на националните пътища. В момента агенцията поддържа пътна мрежа с дължина над 19 500 км.
Законопроектът залага и възможност с решение на Министерския съвет на Националната компания "Стратегически инфраструктурни проекти" да се възлагат и други обекти, освен автомагистралите "Струма", "Хемус" и "Черно море". Това ще позволи пълноценно използване на изградения административен капацитет на компанията, която като концепция, функция и структура е проектно ориентирана, се посочва в мотивите към законопроекта.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате