Реконструкцията на бул. "Княз Александър Дондуков" в София започва на 1 юни. Това съобщи днес зам.-кметът по транспорта в Столична община Евгени Крусев, съобщи БТА.
Ремонтът ще започне с подмяна на подземната инфраструктура - канализация и водопроводни отклонения. Ще се реконструират трамвайният релсов път, пътните платна и контактно-кабелна мрежа в участъка от ул. "Кракра" до Младежкия театър. Проектът не променя характера на булеварда, запазва се габаритът на пътното платно от 18 м с два тротоара по 5 метра.
Предвижда се изграждането на перони в района на трамвайните спирки. Проектирани са по два перона на всяко от кръстовищата бул. "Княз Ал. Дондуков" - ул. "Георги Раковски" и бул. "Княз Ал. Дондуков" - бул. "Васил Левски". Оставащата лента за движение на моторни превозни средства е 3,50 м. Пероните са обособени до пешеходните пътеки на кръстовищата, за да могат пешеходците да използват за пресичане фазата на светофарите.
Работата е разделена на четири етапа, като първият етап обхваща отсечката на "Дондуков" от ул. "Кракра" до бул. "Васил Левски". Трамваите в участъка няма да се движат. "Софийска вода" ще подменя водопровод в участъка от ул. "Кракра" до моста Чавдар. Там няма да се стига до затваряне на булеварда, само ще бъде стеснено движението.
Все още не е ясно каква ще бъде настилката по булеварда, продължава гласуването за избор на настилка на анкетата на сайта на Столичната община. Предлагат се три варианта за настилка - павирана настилка на пътните платна и при трамвайните трасета; активните пътни платна с асфалтова настилка и на павирана настилка при трамвайните трасета и зоната за паркиране; асфалтова настилка при активните пътни платна, трамвайните трасета и в зоната за паркиране.
Към момента за варианта павирана настилка са гласували 24,87 процента, за комбинирана - 27,74 на сто, а за асфалтова 47,04 процента. До няколко седмици всички данни ще бъдат обобщени, в края на април ще е ясно и какъв е избраният окончателен вариант.
Предложението на Столичната община за въвеждане на еднопосочно движение по бул. "Дондуков" едва ли ще се осъществи, защото не е прието положително. В момента вървим към запазване на настоящата организация на движение, посочи зам.-кметът.


МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
преди 8 години При 50% гласували за изцяло асфалтова настилка не знам кое още има да се обобщава?? Или искаме всяка година тъмнокожи да пренареждат паветата по 2 месеца?? И вместо перони и всякави други простотии може да изместите линиите до тротоарите след като ще се прави цялостен ремонт!!! Това чуствително ще облекчи движението и ще намали риска за пешеходците. Защо никой в общината не може да проумее , че мястото на трамвайте не е по средата на платното??? Аааа или драмата е , че ще ви умре синята зона??? Много тъпо! отговор Сигнализирай за неуместен коментар