В България
В законодателната програма на правителството за второто полугодие на 2015 г. са включени 80 законопроекта. Финансовото министерство е готово със Законопроект на Кодекс за застраховането, с който ще бъдат въведени изисквания на три европейски директиви.
Оказа се, че големите транспортни фирми зареждат гориво в съседните страни, защото качеството там е по-високо, а цените са по-ниски. Миролюб Столарски, председател на БАСАТ заяви, че разликата в цената на нафтата в Гърция и България е 12 стотинки. Ако се зарежда в Румъния, разликата е 45-50 стотинки.
Всички пътни проекти, които се строят в момента, ще приключат до октомври, за да не бъдат нарушени сроковете по оперативните програми, коментира регионалният министър Лиляна Павлова. Тя беше категорична, че времето не е съобразено с провеждането на местните избори.
Летният сезон върви към края си, а министър Николина Ангелкова заяви, че тенденцията от 20% спад на руски туристи се запазва. По думите ѝ макар навсякъде да се чува руска реч, "липсват тези туристи, които навремето са идвали изпращани от държавни предприятия, в детските лагери".
Бежанската вълна продължава да бъде един от основните проблеми в Европа и в България. Според арабиста проф. Владимир Чуков обаче Европа е реагирала разнопосочно и недостатъчно бързо на ескалиращата бежанска вълна. Европа е много силен икономически субект, но все още не е успяла да се превърне в един хомогенен и добре функциониращ политически субект, допълни той.
По света
И още по темата за бежанците - 1,5 млн. евро допълнителни средства ще получат Сърбия и Македония от ЕК за справянето с проблема с бежанската вълна. Средствата ще бъдат ползвани за неотложни нужди като осигуряване на питейна вода и хигиенни материали, подслон и защита на имигрантите.
Месец след полученото одобрение от страните членки на ЕС и ЕП пък стартират първите проекти по плана Юнкер, а банките и националните органи за развитие също се присъединяват към него. Инвестиционната програма бе създадена в подкрепа на Европейската инвестиционна банка, за да може тя да поема по-големи рискове при избора на проекти, които да финансира.
Основната новина на деня продължава да бъде спадът на капиталовите пазари. Според икономиста Мартин Уулф притеснителното от срива на китайския фондов пазар е мащабът на задачата, пред която са изправени китайските власти на фона на очевидната им неспособност да се справят добре със спукването на един обикновен борсов балон.
Негативното движение на фондовите пазари започна в Азия, а китайският борсов срив се пренесе на капиталовите пазари в Европа и САЩ. За това какви са причините за случващото се, кога да очакваме спиране на спада и как ще се отрази той на българския фондов пазар, Investor.bg потърси мнението на експертите.
И една новина от пазара на суровините: Фючърсите върху американския петрол прекъснаха свободното си падане и отново се върнаха над цената от 39 долара за барел. Ден по-рано цената се намираше под 6-годишното си дъно, но във вторник новините за понижените лихвени проценти в Китай върнаха апетита на инвеститорите към суровината.
На борсата
Водещите индекси на българската фондова борса започнаха днешната търговия в различни посоки. Водещият SOFIX се понижи с 0,11%, за да достигне до 457,78 пункта. Широкият BGBX40 също се смъкна – с едва 0,01% до 90,69 пункта.
Препоръчваме
Москва може би започна нова порция ответни отговори спрямо западните санкции. Русия ограничи продажбата на някои перилни препарати, сапуни и почистващи продукти, предлагани от американски и европейски компании, поради съображения за безопасност.
Ако сме пропуснали някоя новина, която Ви интересува, или имате какво да споделите, очакваме мненията ви в коментарите отдолу или на info@investor.bg!


МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?