БДЖ АД реализира консолидирана загуба от 9,15 млн. лв. за 2008 г., спрямо печалба от 24,13 млн. лв. за 2007 г., показват данни на дружеството.
Резултатът е въпреки увеличената държавна помощ с 30 млн. лв. до 135,5 млн. лв. за 2008 г. В тази помощ не влизат държавните доплащанията за пенсионерски и други преференциални пътувания.
Без държавната помощ БДЖ щеше да има 146 млн. лв. загуба за 2008 г.
Дружеството отчита 89% изпълнение на плана си за товарни превози поради намаления обем товари от Кремиковци и поради конкуренцията на частните жп превозвачи. От БДЖ се оплакват и от ефекта на световната финансова криза, усетен през есента на 2008 г., което е намалило обема на товарите.
Приходите от пътнически превози са изпълнени на 106% от бизнес плана, като отчитат 9,2% ръст на годишна база до 91,14 млн. лв.
За последните шест години БДЖ е получило субсидии от държавата за близо 1 млрд. лв., с което се превръща в един от най-големите воденични камъни на врата на бюджета.
Другата ахилесова пета в бюджета е Топлофикация София, в която държавата наля 240 млн. лв. от бюджета през декември 2009 г. ГЕРБ обаче се закани, че ако „Не си плащаш парното, влизаш в затвора“.