Правителството на Абу Даби е инжектирало 2,5 млрд. долара в Etihad Airways през миналата година – ново финансиране, което според критиците доказва, че превозвачът несправедливо е бил субсидиран от държавата в нарушение на въздушните договори с правителството на САЩ.
Предишната неразкрита парична инжекция е описана подробно в държавните финансови отчети на Etihad, които бяха оповестени в понеделник от Партньорството за отворено и справедливо небе – лобистка група, водена от трите най-големи американски авиокомпании.
Групата, която включва няколко синдиката и американските превозвачи American Airlines Group Inc, United Continental Holdings Inc и Delta Air Lines Inc, притиска правителството на САЩ да ограничава бързия растеж на Etihad и нейните регионални конкуренти Emirates Airline от Дубай и Qatar Airways от Доха.
Etihad отчете нетна печалба в размер на 73 млн. долара през миналата година при приходи от 5,86 млрд. долара според финансовите отчети на авиокомпанията, които се одитират от KPMG LLP.
"Финансовите резултати на Etihad доказват, че дружеството не е икономически жизнеспособно предприятие и дължи своето съществуване на значителните правителствени субсидии от Обединените арабски емирства", казва пред The Wall Street Journal Джил Зукман, главен говорител на Партньорството за отворено и справедливо небе.
Представител на Etihad заяви, че авиокомпанията никога не е крила получаването на капитал и заемите от правителството на Абу Даби.
"Това е напълно нормално за всеки бизнес, който има значителни дългосрочни капиталови задължения, например разходи за въздухоплавателни средства", заяви представителят на Etihad. "Тези въпроси бяха разгледани в контекста на нашето подчинение на правителството на САЩ".
През януари трите големи пътнически авиопревозвача в САЩ принудиха американското правителство да предоговори въздушните договори с Катар и Обединените арабски емирства. Американските власти заявиха, че ще преразгледат обвиненията и започнаха да събират информация за казуса.
Emirates, Etihad и Катар засега отхвърлят претенциите на превозвачите от САЩ. По думите им те не са несправедливо субсидирани, което им дава право да оспорват заведените в САЩ дела.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 10 години Партньорството за отворено и справедливо небе лобистка група, водена от трите най-големи американски авиокомпании.--------------------------------------------------------------------------------------пхахх ... отворено и справедливо небе ... хахахаххх водено от лобистката група от най-големите гадове ....... Мдам те са справедливи ве как ве, уфф тея Етихад какви са мурдери, да не почитат справедливото небе на лобистката група ...... отговор Сигнализирай за неуместен коментар