Германските износители понесоха удар от забавянето в Китай, въпреки че ключовият автомобилен пазар се активизира в отговор на данъчните облекчения в Поднебесната империя. Машиностроенето и химическата промишленост отчитат спад, а луксозните стоки са особено тежко засегнати, пише в свой анализ DPA, цитирана от БТА.
Години наред нововъзникаващи икономики като Китай, Бразилия и Русия, даваха обещание за бърз растеж и големи печалби, а и след като финансовата криза удари вътрешната им икономика, германските бизнес лидери видяха добри перспективи в тези страни. Сега е възприет вече по-трезв подход. Русия и Бразилия са в рецесия, а след две десетилетия на двуцифрен растеж китайската икономика нарастват по-бавно. Това се отрази и на германските компании.
Повечето фирми са в добра форма благодарение на слабото евро, което облагодетелства износителите, силно остава и потребителското търсене, но Китай продължава да е от съществено значение като най-важен търговски партньор на Германия до момента. Това важи особено за сектора на машиностроенето и електроинженерството, както и за автомобилната индустрия.
Забавящото се търсене в Китай, високите дългови равнища и бавният темп на реформи са основания за безпокойство. Затова определени германски компании понижиха прогнозите си през третото тримесечие, изтъквайки Китай като причина.
Охлаждането във втората по големина икономика в света бе забелязано най-напред от автомобилостроителите.
През септември промишлените производители отчетоха леко увеличение на оборота, а сега тенденцията се обърна с двуцифрен растеж през октомври, отчасти благодарение на огромните данъчни облекчения.
Пекин намали наполовина данък добавена стойност върху продажбите на нови автомобили с по-малки двигатели с цел да засили търсенето.
Това осигури глътка въздух на германските автомобилопроизводители. Главният финансов директор на BMW Фридрих Айхнер заяви неотдавна, че дъното е достигнато. Продажбите на BMW в континентален Китай нараснаха с над 2 % през първите десет месеца на годината.
Daimler, производител на Mercedes, отчете увеличение на продажбите с над 30 %. Само че Daimler се появи по-късно в Китай и имаше да наваксва.
Volkswagen (VW) обяви спад на продажбите с 4,5 %. Китай е най-важният пазар за най-големия европейски автомобилостроител, който продава там над една трета от продукцията си.
Малко вероятно е неотдавнашният скандал с дизеловите двигатели на VW да е оказал въздействие в Китай, тъй като дизелите са рядко срещани там.
Настроението в химическия сектор бе помрачено през лятото. Има много малко изгледи за повишение на оборота в този сектор през тази година.
В машиностроителния сектор също се наблюдава спад на поръчките, като Съюзът на германското машиностроене (VDMA) прогнозира стагнация за тази и идната година.
Заетите в германския стоманодобив са истински обезпокоени от случващото се в Китай. През последните години Китай стана най-големият производител на стомана в света, но добив в такъв голям мащаб вече не е нужен.
Затова Китай има за цел да продава свръхпродукцията си на световния пазар. Цените бяха поставени под натиск през лятото, довеждайки до загуба много европейски стоманопроизводители. В резултат се появиха призиви за налагане на мита.
Във финансовия сектор настроенията са смесени. Сътресенията на капиталовите пазари, предизвикани от опасенията около Китай, доведоха до активна търговия и нарастване на комисионите, но несигурността на облигационния пазар е "отрова" за инвестиционните банки.
Производителите на потребителски стоки засега се справят добре. Шампоаните и кремовете за ръце продължават да се продават, донякъде защото тези всекидневни продукти са с достъпни цени.
Спортните стоки също удържат позиции. „Не виждаме признак на забавяне в Китай, нито в нашия бизнес, нито в спортния сектор като цяло", отбеляза неотдавна главният изпълнителен директор на Adidas Херберт Хайнер. Той остава оптимист и за предстоящата година.
Когато става дума за скъпи артикули, китайската средна класа е видимо по-предпазлива. Сегментът на луксозните стоки понесе загуби, особено след като първокласните марки са няколко пъти по-скъпи в Азия.
Крахът на борсовите котировки в Китай през лятото се отрази отрицателно на потребителското доверие, посочва компанията за луксозни стоки с централа в Париж LVMH (Moet Hennessy Louis Vuitton SA).
Твърди се, че компанията, която продава облекло, вина и спиртни напитки, парфюми и козметика от най-високо качество, обмисля да затвори магазини в Китай. Германската модна къща Hugo Boss също усеща отслабването на търсенето и понижи очакванията си за годината


МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
преди 10 години Китай имат най-големите чуждестранни инвестиции, независимо от това че ги водят за по корумпирани от нас и с по не свободна икономика от нас. 350 милиарда долара чуждестранни инвестиции, срещу 295 милиарда за САЩ. http://bg.theglobaleconomy.com/China/fdi_dollars/Ние имаме износ 70% от БВП, което е три пъти по-високо от на Китай. А Япония през 1960те, 1970те, 1980те, е имала износ от 9% от БВП. http://bg.theglobaleconomy.com/Japan/Exports/ За този индикатор, Световната банка предоставя данни за Япония от 1960 г. до 2013 г. Средната стойност за Япония през този период е 11.81 процента при минимум от 9 процента през 1994 г. и максимум от 17.75 процента през 2007 г. ..... Да преди кризата износът на Китай е бил 39% от БВП, но вносът им е бил 32% от БВП, сега вносът е 23% от БВП, а износът е 26% от БВП. ТОЕСТ СТАВАТ НЕЗАВИСИМИ, И РАЗЧИТАТ НА ВЪТРЕШНИ РЕСУРСИ - ПОТРЕЛЕНИЕ И ПРОДУКТИ. отговор Сигнализирай за неуместен коментар