Германският автомобилен концерн Volkswagen ще утрои инвестициите си в електрически и други алтернативни задвижвания и още след две години ще предложи електромобил с пробег от 600 км "на цената на днешните дизели", обяви главният изпълнителен директор Матиас Мюлер по време на Виенския автосалон.
Според него анализаторите малко са се увлекли с разсъждения как „Новото“ побеждава „Старото“, след като по-рано този месец Tesla изпревари по пазарна капитализация General Motors. „Това няма много връзка с реалността по пътищата: групата Volkswagen произведе 10,3 милиона автомобила през миналата година, а Tesla - 80 000... Фактът е, че електромобилността все още си остава ниша".
За да промени този факт, VW Group ще утрои инвестициите в електрическо задвижване. За последните пет години концернът похарчи 3 млрд. евро в тази посока; през следващите пет сумата ще надхвърли 9 млрд. евро.
Някои анализатори предупреждават, че въпреки ниските си производствени обеми Tesla изгражда много силна като маркетингов потенциал марка, а в същото време в Китай новите регулации раждат една много бързо развиваща се индустрия за електромобили, която може да бъде заплаха за европейците и японците.
Мюлер обаче казва, че VW също е ускорил много темпото и още идната година ще започне да предлага електромобили на достъпна цена в Китай. А през 2019 на пазара ще се появят електрически модели с обсег 600 км "на цената на днешните дизели".
В същото време обаче концернът няма да спре усилията да направи конвенционалните си автомобили по-чисти и ефективни. Това се налага от пазара - както подчерта Мюлер, през миналата година в света са произведени 750 000 електромобила, което е по-малко от 1 процент от целия автомобилен пазар.
Бъдещето е електрическо без капка съмнение, но то няма да настъпи изведнъж, обяснява шефът на германския гигант. До 2025 година все още три от четири продадени автомобила Volkswagen ще са бензинови или дизелови, затова е важно да продължим да инвестираме в целия спектър, обясни Мюлер.
Компанията се е фокусирала да направи производствените си процеси много по-ефективни - средно с 10-15% до 2020 година. Примерно новият 1.5-литров бензинов двигател, който VW представи миналата година, ще може да се използва в 45 различни модела, включително в други марки от концерна като Audi, Skoda и Seat. "Скъпите и безсмислени паралелни разработки са вече в миналото при нас", уверява Мюлер.
Oще подобни новини четете в Automedia.bg!


Вдигат учителските заплати с 10 процента
Николай Младенов ще управлява изпълнителния комитет за Газа
Зверско убийство на сина на зам.-кмета на Харков във Виена
Тарикати продават стартови пакети евро от по 20 лева за 50
Мъж е в кома след тежък побой пред магазин
И. Шнабел от ЕЦБ подкрепя прогнозите за повишение на лихвите
САЩ създадоха новия си план за национална сигурност спрямо капризите на Тръмп
Deutsche Bank: Бумът на AI продължава, няма балон
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 3
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 2
Пет от най-странните жабки в серийни автомобили
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Размяна на "любезности" между Мъск и ЕС заради глоба от 120 млн. евро
Франция представи мощна нова система за борба с дронове
Откриха нови доказателства за селективен канибализъм сред неандерталците в Европа
Мутация на грипа във Великобритания може скоро да дойде у нас