Българският енергиен холдинг (БЕХ) и гръцката Gastrade (част от групата Copelouzos) са сформирали работна група, която да изработи проект за строежа на терминал за втечнен газ край Александруполис, съобщава Ройтерс.
Според очакванията съоръжението ще струва около 370 млн. евро и може да бъде въведено в експлоатация към края на 2018 година. Капацитетът на терминала за регазификация ще бъде 6,1 млрд. куб. метра годишно.
Работната група ще изготви предложение към правителството на България за участие в проекта, става ясно от съобщението.
До 2018 година трябва да заработи и газовата връзка между Комотини и Стара Загора (газопроводът IGB). Този проект беше обсъден по-рано днес от премиера Бойко Борисов и гръцкия външен министър Никос Кодзиас.
Кодзиас е на посещение в България за срещата на министрите на външните работи на участниците в Процеса за сътрудничество в Югоизточна Европа, пише правителствената пресслужба.
„Това е стратегически важен проект не само за България и за Гърция, но и за целия регион на Югоизточна Европа“, е коментирал премиерът Борисов по време на срещата.
През юни трябва да стартира втората фаза на пазарния тест на проекта за подаване на обвързващи оферти за IGB. Първата приключи през април, като девет компании подадоха оферти за резервиране на над 4,3 млрд куб. метра газ годишно, тоест повече от планирания първоначален капацитет на връзката.
Чрез IGB и терминала за втечнен газ край Александруполис в региона ще може да бъде доставен газ от различни източници, включително и шистов газ от САЩ. Интерес към участие в терминала вече изрази и американската компания Cheniere Energy, която е износител на втечнен газ.


МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
преди 9 години Много добре. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Звучи ми като няква ДАЛЕВЕРА.! Защо?Защото доскоро един такъв терминал излизаше над 2-3 млрд, а тук се споменава смешна цена от няколкостотин мильона. Второ, нали Турция е в НАТО ни е приятел, ЗАЩО не позволят преминаване на газови танкери през Босфора? трето, търгове за строителство, нещо като процедури за обществени поръчки....АНАЛИЗИ, ДОКУМЕНТИ, ДОГОВОРИ.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години LNG терминал отговор Сигнализирай за неуместен коментар