Успешно приключи първия пилотен сондаж по интерконектора между България и Румъния, който минава под река Дунав, съобщи БНТ, като се позовава на изпълнителя на проекта австрийската Habau.
Предстои пилотният сондаж да бъде разширен и през него да бъде изтеглена основната тръба за газопровода. Очакванията са, че до края на годината връзката между газопреносните мрежи на България и Румъния ще бъдат свързани и при Русе и Гюргево.
През април беше подписан договор с поредния изпълнител на проекта за интерконектор с Румъния - консорциум с водеща австрийската Habau. Техническа причина забави пускането на проекта с вече три години - предишните изпълнители не успяха да преодолеят около 2-километровата отсечка под реката.
Договорът с новия изпълнител е за 3,9 млн. евро.
Максималният капацитет на интерконектора е 1,5 млрд. куб. метра газ годишно. Интерконекторът България - Румъния е с обща дължина 25 км, от които над 15 км на българска територия, около 7 км на румънска територия и 2 км подводен преход през реката.
Освен основният газопровод през тази година беше подписан договори и за изграждане на резервна тръба.
На първо време през тръбите ще могат да бъдат пренасяни основно количества от България към Румъния. Това означава, че в условия на криза България ще може да разчита на малки по обем количества газ от Румъния.
Изграждането на интерконектора обаче е от ключово значение за реализиране на други газови проекти - новата газова връзка с Гърция - IGB и идеята за газов хъб, защото ще "отвори" пътя на газа на Запад.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
4 типа мъже, на които не може да вярвате
Даниел Митов: Нямам намерение да подавам оставка
SENSHI 29 пощаза 12 зрелищни битки и много адреналин
Най-актуалните модели обеци, които да носите тази зима