България е изтеглила своята заявка за прекратяване на дейността на проектната компания по проекта за петролопровод „Бургас – Александруполис“, защото тя ще се използва за други проекти, различни от петролопровода. Това съобщи по време на парламентарния контрол финансовият министър Владислав Горанов.
На въпрос на депутата от Реформаторския блок Костадин Марков той уточни, че България е получила „настойчиви препоръки“ от Гърция да не прекратява участието си в проектната компания – Trans Balkans Pipelines.
Годишните разходи на България за дейността на тази компания е 120 хил. лева, уточни още финансовият министър.
В края на юли ръководителят на „Транснефт“ Николай Токарев коментира, че проектът за нефтопровод „Бургас – Александруполис“ може да бъде възобновен, ако възникнат трудности при използването на проливите в Черно море.
Тогава Токарев беше категоричен, че позицията на българските партньори е „приятна изненада“, визирайки полученото от страната ни уведомление, че няма да се откаже от участието си проектната компания за реализацията на проекта.
„Проектът не е изпратен в архива“, коментира още той, цитиран от пресцентъра на компанията, и допълни, че работата по него може да бъде възобновена.
Темата за Бургас – Александруполис отново беше повдигната и в началото на август след официалното посещение на гръцкия премиер Алексис Ципрас у нас. На съвместното правителствено заседание между България и Гърция беше договорено изграждането на жп линия между двата пристанищни града и се заговори, че проектът за нефтопровод отново може да бъде реанимиран, но според анализатори петролът и нефтопродуктите вече ще бъдат пренасяни чреж жп платформи.
Строителството на „Бургас – Александруполис“ беше прекратен заради опасенията за щетите върху околната среда, които може да предизвика реализацията му. На обществено допитване в региона, живеещите в Бургаска област също отхвърлиха идеята за строителството на нефтопровода.


Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
преди 9 години Няма да се учидя, ако американците не започнат "терористични" актове по газопроводите в Европа и после да се бият гърдите и да викат. Руска заплаха, руска агресия, руска истерия, диверзифициране и двойно по скъп американски втечнен газ, ама пък нали сме енергийноно независими вече.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години той и сега се разтоварва през тръба, незнам от къде реши че се прави с цистерни, кофи или там квото и да е :):) ако се сещаш преди 2 годинин някъде едни черни е бяха спукали за да крадът там покрай езерата ... и това доведе до мини екокатастрофа. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Значи, ако петрола се разтоварва от танкери към тръба има опасност от екокатстрофа, а ако се разтоварва от танкери към вагони, няма опасност от екокатастрофа в мястото на разтоварване, при положение, че цистерните се пълнят пак посредством тръби от танкерите.... ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар