Руската авиокомпания Аэрофлот е готова за приватизация, но ръководството й не оценява като целесъобразно това да се случи през 2016 година. Новината съобщи директорът на компанията Кирил Андросов по време на Гайдаровския форум*, пише руската информационна агенция ТАСС.
"Аэрофлот е акционерно дружество, листнато на Московската борса, с ежедневна търговия и голямо количество финансови институционални инвеститори. По тази причина и друга допълнителна подготовка (за приватизация - бел. ТАСС), по мое мнение, не е нужна", коментира Андросов.
Според него във всеки един момент, в който правителството на Русия реши да намали своя дял в авиокомпанията, това може да се случи във всякаква форма, включително и чрез фондовата борса.
Перспективите пред раздържавяването на Аэрофлот обаче зависят от очаквания ефект. Ако се цели запълването на хазната, то приватизацията в сегашния момент няма да донесе значителни приходи. Решението обаче е в ръцете на правителството, допълни още директорът на авиокомпанията.
Според него в момента няма и очевидни кандидати за закупуването на държавния дял в Аэрофлот.
По данни на сайта на авиокомпанията Руската федерация притежава дял от 51,17 на сто. Акционер в Аэрофлот е и държавната корпорация Ростех с дял от 1,51%.
* Гайдаровският форум се организира от 2010 година насам в памет на руския икономист Егор Гайдар, сочен за един от идеолозите на реформите в Русия след разпада на СССР. Форумът се провежда в Москва.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
4 типа мъже, на които не може да вярвате
Даниел Митов: Нямам намерение да подавам оставка
SENSHI 29 пощаза 12 зрелищни битки и много адреналин
Най-актуалните модели обеци, които да носите тази зима