Борсовият оператор Deutsche Boerse ще търси бъдещето си извън Европа, ако опитът му да формира регионална суперсила, обединявайки се с London Stock Exchange (LSE) се провали, заяви главният изпълнителен директор Карстен Кенгетер, цитиран от Bloomberg.
LSE предлага на Deutsche Boerse най-добрата възможност да си спечели обратно позицията на един от глобалните лидери в индустрията, заяви Кенгетер пред журналисти във Франкфурт в понеделник. Ако сделката пропадне, друга комбинация в Европа няма как да съвпадне с целта на Deutsche Boerse, тъй като останалите компании в региона са твърде малки, каза той.
„Мое задължение е да поведа Deutsche Boerse обратно към върха“, каза той. „Това предложение за сливане е част от стратегията ни за растеж, а не край само по себе си“. Постигането на целите на Deutsche Boerse „просто с органичен растеж е изключително трудно, ако не и невъзможно“, каза изпълнителният директор.
Кенгетер, който е начело на надзорния съвет на Deutsche Boerse, започва да проучва възможните комбинации миналата година, след като поема лидерството през юни. Бившият инвестиционен банкер е проучил „всяка комбинация, която съществува в света“, преди да вземе решение за сливане с LSE, каза той. Сделка с азиатски партньор не е вероятна, допълва той, пояснявайки, че „азиатците не се нуждаят от нас“.
Кенгетер отхвърли предположенията, че сделка с LSE ще доведе до края на Франкфурт като финансов център, заявявайки, че германският пазар ще изостане, ако не построи мост с Лондон.
„Ако искаме да оформяме глобалната финансова система на равни начала, трябва да заздравим европейския пазар“, каза той. Като дом на банковия надзорен орган на еврозоната – Европейската централна банка, Франкфурт се превръща все повече в „център на финансова стабилност“.
Ако Deutsche Boerse и LSE не успеят да създадат общоевропейски играч „по свой модел“, то Европа рискува пазарната ѝ инфраструктура да „се контролира и регулира външно“, каза той.
Кенгетер продължава напред с плана за сливане, докато в същото време референдумът за членството на Великобритания в ЕС на 23 юни все повече наближава – несигурност, която може да накара американските конкуренти да не предприемат стъпки към LSE. Базираната в Атланта Intercontinental Exchange (ICE) се отказа от потенциална оферта към LSE по-рано този месец. Съгласно британските правила тази стъпка забранява на ICE да отправя друго предложение в рамките на шест месеца.
На въпрос дали самата Deutsche Boerse може да стане цел, Кенгетер казва: „Вярно е, че CME Group има интерес“ към Deutsche Boerse, “но не виждам това да се показва към момента“.
Кенгетер определи критиките на Франция към сделката като „плачевни“. В понеделник гуверньорът на централната банка на Франция Франсоа Вилерой каза, че сливането на Deutsche Boerse и LSE създава рискове за финансовата стабилност.
Euronext, която ръководи борсите в Париж, Амстердам, Брюксел и Лисабон, проучва възможностите за създаване на пречки пред сливането заради опасения, че сделката може силно да смали ролята ѝ в европейската търговия, заявиха запознати източници през април.


МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?