Европейската комисия е поискала от Гърция да преразгледа данъчната си политика относно прилаганите облекчения за корабособствениците, става ясно от съобщение на институцията. Секторът в южната ни съседка се радва на облекчения, които обаче могат да бъдат разгледани като недопустима държавна помощ по европейските правила.
Схемата с данъчните облекчения за корабособствениците в Гърция е въведена през 1975 година, тоест преди влизането на страната в ЕС, признават от Брюксел. По тази причина и тя се третира като „съществуваща помощ“ и е обект на специфични процедури.
През 2012 година Комисията изпрати първото си писмо до Атина, в което изразява опасенията си, че данъчните облекчения за сектора са в разрез с европейското законодателство за държавната помощ.
След споразумението, подписано през август 2015 година за постепенното отпадане на облекченията, сега Брюксел, съвместно с гръцките власти, ще разгледат т.нар. „тонажна схема“. В Гърция данъците върху търговското корабоплаване се определят върху тонажа на корабите, а не на базата на печалбата на компанията.
Тази схема привлича собствениците на кораби да регистрират своите съдове в Гърция и така приходите от тази дейност са важни за хазната на южната ни съседка.
От ЕК признават, че системата всъщност насърчава собствениците на кораби в ЕС да не напускат общността и да регистрират своите съдове в трети страни. В същото време обаче опасенията са, че тонажната система не е добре таргетирана.
Ако Гърция не се съгласи да разработи нова система по насоките на Брюксел, ЕК може да открие и наказателна процедура срещу страната.


МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?