Европейската комисия (ЕК) започва разследване за данъчното третиране на френската енергийна група Engie (бившата GDF Suez) в Люксембург, съобщават от пресслужбата на ЕК.
От Комисията се опасяват, че някои данъчни решения на Люксембург може би са дали на френската компания предимство пред други компании в нарушение на законодателството на Европейския съюз (ЕС) за държавната помощ.
ЕК ще проверява дали данъчните власти в Люксембург селективно са променили разпоредби от националното данъчно законодателство заради Engie. Според Брюксел тези решения може би са довели до данъчни облекчения за компанията.
От септември 2008 г. насам Люксембург е публикувал няколко данъчни промени, които се отнасят до данъчното третиране на финансови трансакции между компании от френската група, всички базирани в херцогството.
Става въпрос за отпуснати заеми, които биха могли да бъдат превърнати в собствен капитал. Единият е отпуснат през 2009 г. от LNG Luxembourg на GDF Suez LNG Supply, а другият е от 2011 г. и е отпуснат от Electrabel Invest Luxembourg на GDF Suez Treasury Management.
Комисията смята, че по това време са действали разпоредби, които са третирали заемите и като кредити, и като капитал, което представлява непоследователно данъчно третиране на една и съща трансакция.
ЕК започва и разследване на данъчната система за търговския сектор в Полша, става ясно от отделно съобщение на Комисията. Според Брюксел прогресивната данъчна система, която се прилага в страната, дава предимство на компаниите с по-нисък оборот и е в нарушение на европейските правила.
Системата предвижда, че обороти до 17 млн. полски злоти годишно (3,92 млн. евро) се облагат с нулева ставка, от 17 млн. до 170 млн. полски злоти годишно (от 3,92 до 39 млн. евро) се облагат със ставка от 0,8%, а всички над 170 млн. злоти – със ставка от 1,4%.


МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?