До 2020 година Европейският съюз ще се нуждае от 2 трилиона евро за инфраструктурни проекти, сочат изчисленията на Европейската инвестиционна банка (ЕИБ), цитирани от Европейската комисия.
Проекти като плана "Юнкер“ на стойност 315 млрд. евро могат да помогнат, но съвсем не са достатъчни и е ясна нуждата от допълнителни частни инвестиции в дългосрочни проекти, посочват още от инвестиционната банка.
Една от възможностите, които разглежда ЕК в тази насока, е създаването на съюз на капиталовите пазари, за който план за действие беше представен по-рано днес.
Но като цяло основните инвеститори в европейските проекти са застрахователните и пенсионните фондове. Данните на Комисията са, че към момента застрахователните компании са инвестирали 22 млрд. евро в инфраструктурни проекти, което представлява по-малко от 0,3% от техните активи.
Основната част от инвестициите са насочени към нискорискови проекти, като например магистрали, защото вложенията се възвръщат сигурно – от тол таксите например.
Ако застрахователните компании увеличат инвестициите в сектора само с 0,5%, това ще означава допълнителни 20 млрд. евро, с които могат да бъдат подкрепени важните проекти за Европа.
Всъщност застрахователните дружества са едни от най-големите инвеститори в ЕС. Само през 2014 година те са вложили 9,9 трилиона евро в различни проекти. По тази причина и от ЕК коментират, че техните решения къде да инвестират имат значителен ефект.


Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци