Арабската авиокомпания Etihad обмисля влизането си в германската Lufthansa и възнамерява да използва за тази цел своя дял в Air Berlin, според медийни спекулации.
Etihad обмисля да апортира останалите 75 самолета на изпадналата във финансово затруднение Air Berlin, в която държи сериозен дял, в Lufthansa, пише германското списание Spiegel. В замяна на това авиокомпанията от Персийския залив ще поеме дял от лидера на германския пазар чрез увеличение на капитала.
Според плановете на Air Berlin, от която арабският концерн притежава 29 на сто, първо ще бъдат платени дълговете. След прехвърляне към Lufthansa Etihad ще плати допълнително пари за дял в конкурента й, пише списанието.
Подобни планове като тези за Air Berlin имало и за италианската Alitalia, която също е дълбоко задлъжняла, според изданието.
Etihad се стреми към участие от поне 10 на сто от акциите на Lufthansa. На подобно високо участие обаче може да се противопостави местният Закон за запазване на гражданската авиация, според който акциите на Lufthansa трябва да са предимно собственост на държави от ЕС или на граждани на съюза.
Към пролетта на 2014 г. делът на чуждестранните акционери в Lufthansa премина границата от 40 на сто. Ако този дял мине 45 на сто е възможно да се осъществи увеличение на капитала, за да се свие делът им.
Говорител на арабската компания не коментира темата пред DPA. Oт Lufthansa поясняват, че това са спекулации, които не искат да коментират.


МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?