Инвестициите в морската част на „Турски поток“ са 6 млрд. долара и „Газпром“ може да ги осигури и само със свои средства, коментира зам.-ръководителят на газовата компания Андрей Круглов, цитиран от ТАСС.
В началото на месеца от компанията съобщиха, че започват преговори за привличане на проектно финансиране за морската част на газопровода. Разговори са водени с руски банки и в чужбина, обясни Круглов по време на Петербургския икономически форум.
Според подписаното междуправителствено споразумение, което беше публикувано на сайта на руската Дума, газопроводът ще бъде построен от проектна компания между „Газпром“ и турската Botas, в която двете компании имат равен дял от по 50 на сто. В документа е записано още, че всеки участник в компанията обезпечава дейностите пропорционално на своето дялово участие.
В документацията по проекта, която одобриха руските депутати, е предвидена стойност на морската част на проекта в рамките на 7 млрд. долара.
Строителството на „Турски поток“ започна без официални церемонии на 7 май. На този етап плановете са да бъдат изградени две тръби с общ годишен капацитет от 31,5 млрд. куб. метра природен газ. Морската част на трасето е с дължина от 920 километра.
„Турски поток“ трябва да бъде въведен в експлоатация до края на 2019 година.
Според споразумението правото да ползва морската част на газопровода е 100% на руската страна, а на сухопътната, чиято дължина е 200 километра, се поделя между турската и руската страна. Условията на експлоатацията и определянето на тарифите ще е в изключителната компетенция на проектната компания.


Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025