Съюзът на гръцките корабостроители се обяви днес срещу поставянето под въпрос от ЕС на данъчните привилегии на техния сектор, като отправи предупреждение, че това ще доведе до отваряне на "кутията на Пандора" за целия европейски търговски флот, предаде АФП, цитирана от БТА.
Ако навлезем в цялостно разследване и започнат консултациите за това какво става в сектора на европейския търговски флот, това ще отвори кутията на Пандора не само за Гърция, но и за други страни, заяви председателят на Съюза на гръцките корабостроители Теодорос Вениамис.
Той посочи това на съвместна пресконференция с еврокомисаря по транспорта Виолета Булц. Вениамис реагира на поставянето под въпрос от Европейската комисия на данъчните привилегии, с които в Гърция се ползва целият сектор на търговския флот - корабостроители, брокери и акционери.
Този режим предвижда данъчно облагане на компаниите в сектора на морския транспорт в зависимост от тонажа на корабите им, а не от техните печалби. Брюксел настоява от този режим да бъдат изключени застрахователните посредници, брокерите и други посредници, както и акционерите в морски компании.
През декември ЕК поиска от Атина да внесе уточнения в прилагането на данъка върху тонажа.
Ако Атина не последва препоръките на Брюксел по въпроса, ЕК би могла да открие срещу нея официална процедура по разследване по въпроса за държавните помощи, уточни Булц.
Вениамис запита защо Европейската комисия не отправя подобни искания към Германия или Холандия.
Гръцките корабостроители няма да "балансират" другите страни, прибягващи до "заплетени закони и похвати", за да защитят своите собствени корабостроители, каза Вениамис. Но ако нещата загрубеят, ние няма да сме виновни, предупреди той.
Ние разбираме, че данъкът върху тонажа е решаващ за гарантиране на конкурентноспособността на европейския флот, но искаме да ограничим прилагането му, каза Булц.
Вениамис заяви, че "погрешните заключения" на ЕК рискуват да "създадат пречки" за присъствието на корабостроителите в Гърция. Ние трябва да останем конкурентноспособни на фона на азиатските корабостроители, каза той.
Гръцките корабостроители притежават най-големия флот в света, но само една трета от техните кораби са под гръцки флаг.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 9 години Tax scrutiny will open 'Pandora's box' in EU: Greek shipownersAFP | Jun 10, 2016, 07.17 PM ISTПоне мислете като препечатвате , че е смешно... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Вики , има една мъничка разлика между корабостроители и корабособственици... отговор Сигнализирай за неуместен коментар