Гърция започна разхлабване на ограниченията върху чуждестранните трансфери от страна на бизнеса в петък, след като страната въведе контрол върху капитала през миналия месец.
"Дневният лимит (на паричните преводи – бел. ред.) бе повишен до 100 хил. евро от 50 хил. евро досега", заяви пред репортери гуверньорът на Гръцката централна банка Янис Стурнарас. Той добави, че това обхваща почти 70% от заявленията, предава Ройтерс.
Гръцките фирми бяха засегнати от ограниченията за прехвърляне на пари в чужбина при плащане за вноса на суровини и други стоки, след като на 29 юни бе въведен контрол върху капиталите. Специално създадена комисия трябваше да дава разрешения за трансакциите, а процесът отнемаше доста време.
Стурнарас заяви сега, че условията за бизнеса ще се подобряват още и властите се насочват към решаване на нерешените въпроси през следващите 10 дни.
"Що се отнася до одобренията, сега сме много близо до това месечният внос на гръцката икономика да се върне на нивата отпреди кризата", каза той след среща с бизнес лидери в петък.
Гърция отвори отново своите банки в понеделник, след като си осигури 7,2 млрд. евро мостово финансиране, за да плати своите задължения по дългове и предприе трудни реформи, изисквани от кредиторите за започване на преговорите за третата спасителна програма.
Трите седмици на банкова ваканция струваха на гръцките предприятия 3 млрд. евро, каза ръководителят на Атинската търговска и промишлена камара Константинос Михалос. По думите му много фирми са предупредили, че ще прекратят дейността си в резултат на капиталовите рестрикции.
Развитието на ситуацията в Гърция можете да следите тук


Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци