IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Henkel иска да придобие производителя на Vogue International

Оферти за американската компания, която може да бъде оценена на до 3 млрд. долара, са подали и конкурентите Unilever и L'Oreal

10:08 | 24.05.16 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Някои от марките на&nbsp;Vogue International. <em>Снимка: компанията</em></p>

Някои от марките на Vogue International. Снимка: компанията

Германският производител на потребителски стоки Henkel ще се намеси в наддаването за производителя на шампоаните с марката Vogue International LLC, предава Ройтерс, позовавайки се на свои източници.

Базираната в Дюселдорф компания е подала в рамките на първия тур на наддаването предложение за американския производител със седалище в Орландо, Флорида. Това са направили и конкурентите Unilever, L'Oreal и няколко други компании, предава още агенцията.

Според анализатори на бранша Vogue би могла да бъде оценена на 2,5 до 3 млрд. долара. 

Oфертите са подадени три години след като съдебен процес затрудни усилията на Vogue  да се продаде в сделка на стойност повече от 800 милиона долара. Carlyle Group LP придоби 49%-ен дял от компанията година по-късно.

Vogue има годишна печалба преди лихви, данъци, обезценяване и амортизация от около 150 млн. долара, докато през 2013 г. тя е възлязла на около 80 млн. долара. 

Марките на шампоаните на Unilever включват Dove, Suave и TRESemmé, а L'Oréal продава продукти за коса чрез едноименния си бранд.

Базираната във Флорида Vogue бе замесена през 2013 г. в съдебно дело, при което бе обвинена, че заблуждава потребителите да мислят, че нейните шампоани и продукти за лична хигиена Organix са изцяло органични. Фирмата заплати 6,5 млн. долара във Фонд за компенсиране на потребителите и бе принудена да промени името на марката си на OGX.

През миналата година Henkel се опита да придобие друг производител на шампоани -  Wella, но американският конкурент Procter & Gamble, който държеше марката, предпочете за нов собственик производителя на парфюми Coty, който предложи 12,5 млрд. долара.

Преди няколко дни Henkel отчете по-високи резултати от очакванията на анализаторите за първото тримесечие, след като намаляването на разходите на бизнесите за производство на праха за пране Persil и лепилото Loctite дават силен старт на новия главен изпълнителен директор Ханс ван Билен, който пое поста, след като в началото на годината най-големият европейски производител на спортни стоки Adidas „открадна“ изпълнителния директор на базирания в Дюселдорф производител на потребителски стоки Henkel Каспър Рорстед. Коригираната печалба преди лихвите и данъците е нараснала с 6,2% до 751 млн. евро през първото тримесечие до края на март. Оценката бие консенсусната оценка за 731 млн. евро, както и най-високата прогноза в анкета на Ройтерс.

53-годишният датчанин Рорстед, който се сбогува с Henkel през април, ще стане член на борда на Adidas от 1 август.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:12 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Европа виж още

Коментари

Финанси виж още