Призив да се изграждат нужните мощности, чиято енергия ще бъде продавана, а не "паметници във вид на ядрени енергоблокове", отправи директорът на държавната корпорация "Росатом" Сергей Кириенко по време на форума "Атомекс - 2015".
„Трябва да построим работещи обекти, от които ще има нужда и чиято електроенергия ще бъде продавана“, каза той, цитиран от пресцентъра на корпорацията.
По данни на ръководството на "Росатом" обемът на поръчките по чуждестранни договори расте и именно на тях корпорацията ще дължи развитието си в близките години. Според Кириенко при „такива темпове на ръст на руската икономика много нови енергоблокове в Русия няма да са необходими“.
Той допълни, че компанията се вписва в обновената енергийна стратегия на страната..
Ръководителят на "Росатом" признава още, че плановете на компанията са много различни днес, спрямо тези от преди по-малко от десетилетие. През 2007 – 2008 година „Росатом“ е предвиждала пускането на 2-3 блока годишно, а днес очакванията вече са за един блок годишно.
В момента голямата част от поръчките към „Росатом“ са за задгранични проекти. Това са близо 30 енергоблока в 12 държави. Още за толкова енергоблокове се водят преговори в различен етап, като половината от тях трябва да завършат с договори, предвижда Кириенко.
Росатом е доставчик и на съоръженията и за АЕЦ „Белене“. В момента тече арбитражно дело между България и Русия относно изплащането на неустойки за спирането на работата в този проект.


МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?