Датският конгломерат A.P. Moeller-Maersk A/S се разделя на две компании, за да генерира по-голям растеж, съобщава MarketWatch.
Компанията се опитва да преодолее силния спад на превозите и на цените на петрола, допълва изданието.
Maersk Line – най-голямото подразделение на компанията и най-големият контейнерен оператор в света от гледна точка на капацитета, ще сформира новата транспортна и логистична единица.
Интересите на компанията в сферата на петрола ще се управляват от енергийно подразделение, което или ще остане част от групата, или ще бъде отделено като джойнт венчър или пък публично дружество.
Изданието припомня, че през юни Maersk изуми инвеститорите, като уволни главния изпълнителен директор Нилс Андерсен На негово място беше назначен Сорен Скоу, който още тогава обяви, че групата ще се раздели на части, а някои от тях ще бъдат листнати на борсата.
Бизнесът с превози на контейнери на датската компания страда заради пренасищането, което пък предизвика и ценова война между операторите. Това обаче ги докара до трудности да си покриват дори разходите за гориво.
В същото време вече близо две години цените на петрола се задържат на по-ниски нива, което пък удари енергийния бизнес на компанията.
Решението на Maersk за раздробяване на бизнеса идва на фона на вълната от консолидация в индустрията с превози на контейнери по море. Много от големите компании в сектора през последните години се обединяват, за да намалят разходите и да увеличат конкурентоспособността.
Други обаче нямат този късмет. Hanjin - един от най-големите световни морски превозвачи, спря приема на нови товари през миналия месец и подаде молба за защита от кредитори. Съдът по несъстоятелността на Южна Корея разпореди на компанията да върне на собствениците им корабите, които ползваше под наем, и да продаде възможно най-много от своите, за да набере средства.
Операторите се мъчат да сформират и съюзи и широки оперативни партньорства също с цел намаляване на разходите без това да води до пълно поглъщане.


Черно море с благородна кауза за мача с Арда
Затварят основни улици заради мача Спартак - Левски днес във Варна
Хороскоп за 8 декември 2025
Скъпотия! Храните у нас продължават да поскъпват стремглаво преди еврото
7 декември е обявен за Международен ден на гражданската авиация
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Гръцкият имотен пазар губи инерция: чуждите инвестиции рязко спадат
Облачно, но без валежи в планините: подходящи условия за зимен туризъм
Александър Джартов: Бедствено положение е обявено за Ардино
Китайски изтребители насочиха радар за управление на огъня към японски самолети
Как "човекът на Тръмп" в НАСА ще изправари Китай в космоса?
преди 9 години Сега ли го разбираш? След пика на кризата, корпорациите започнаха да създават кухи работни места, само и само да задържат положението, а то трудно се удържа. Просто модела е сбъркан, вече няма как да работи. Трябва нов... отговор Сигнализирай за неуместен коментар