Renault отчете ръст на приходите от 9,4%, след като силното търсене в Европа и по-големият брой договори за подизпълнение на френския производител на автомобили са компенсирали спада на развиващите се пазари, съобщава Wall Street Journal.
Renault отчита приходи от 9,34 млрд. евро (10,24 млрд. долара) за третото тримесечие спрямо 8,53 млрд. евро за същия период на миналата година. Резултатите надминават средната оценка за 9,12 млрд. евро на четирима анализатори, анкетирани от Factset. Компанията не обяви печалбата за тримесечието.
Възраждащият се автомобилен пазар в Европа подкрепя бъдещето на големите ѝ автомобилни производители. За Renault бумът в Европа компенсира спада на развиващите се пазари на Русия и Латинска Америка. Те бяха основен източник на ръст на продажбите през последните години заради застоя в търсенето в Европа по време на последната рецесия. Компанията има много слабо присъствие в Китай и не оперира в САЩ – двата най-големи пазара за автомобили в света.
„Големият контраст в автомобилните пазари продължава“, заяви главният финансов директор Доминик Торман, добавяйки, че силата на европейския пазар идва в момент, когато развиващите се пазари са все още затруднени.
Единичните продажби на всички автомобили от групата на Renault по света са се повишили леко с 1,2%. Европа остава двигател на растежа: Renault е продала 6,5% повече автомобила в региона, както под собствената си марка, така и под бранда на Dacia. Продажбите на компанията обаче все пак изостават спрямо общия ръст от 9,8% на континента.
И все пак европейският растеж компенсира спада от 5,3% в региона на американския регион, доминиран от Бразилия и Аржентина, и от 29,8% в Русия.
Жером Стол, главният директор по представянето в Renault, заяви, че очаква спадът в Бразилия да продължи през останалата част на годината, но че пазарът в Русия, който формира почти половината от обема през 2013 г., е започнал да се стабилизира.
Renault потвърди прогнозите си и заяви увереността си, че европейският пазар на автомобили ще се разрасне с 8% през 2015 г., а перспективите за бъдещето остават положителни.
Междувременно дейността на Renault като подизпълнител е помогнала за повишаването на приходите. Компанията заяви, че „продажбите към партньорите ѝ“, които включват всичко от сглобяване на модела Rogue SUV за Nissan до предоставяне на двигатели за Daimler, са увеличили с 413 млн. евро общите ѝ приходи.


Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?